Thobbe Englund: „Nekem a Sabaton a családom”

62991843-sabaton-wallpapers0.jpg

Januárban jelentette be a csatametálos Sabaton, miszerint hét év után elhagyta a zenekart Tommy Johansson gitáros. A közleményből kiderült, hogy a felek elválását nem konfliktus eredményezte, a svéd zenész mindössze szeretne több időt szánni saját projektjeire, amelyek háttérbe szorultak a Sabatont övező prioritások végett.

Nem sokkal később kiderült, hogy az új lemezén dolgozó zenekarba egy ismerős arc tért vissza Thobbe Englund személyében, aki 2012-ben csatlakozott a zenekarhoz, majd 2016-ban személyes okokra hivatkozva elhagyta azt. A zenész időközben szólólemezeket dobott piacra, majd csatlakozott az ex-Sabaton-tagok alkotta Civil Warhoz is, most pedig ismét a Sabatonban tépi majd a húrokat. Thobbe-t a Brutal Planet Magazine faggatta ki a visszatéréséről, amelyről kiderült, hogy viszonylag egyértelmű döntés volt.

„Ami azt illeti, ez egy vicces történet, merthogy közösen ünnepeltük a szilvesztert a Sabaton basszerosával, Pär Sundströmmel és a feleségével – természetesen jelen volt a fiam és a feleségem is. Körülbelül három perccel éjfél előtt állítottak be hozzánk, Boldog új évet kívántunk egymásnak, aztán elkezdtünk sörözni. Megittunk párat, aztán még egyet vagy kettőt, végül ez ment egészen hajnal ötig... vagy hatig. Még szerencse, hogy van bébiszitterünk. Épp  A Scorpions 'The Best Is Yet To Come' című dalát hallgattunk, a refrén pedig vaalhogy így szól... Nos, nem emlékszem pontosan minden sorra, egy picit részegek is voltunk, de valahogy így hangzott: »Hogyan is élhetnék nélküled? « Hirtelen egymás szemébe néztünk, és tudtuk.” – fogalmaz.

„Igazából, nem kellett sokat gondolkodnom a dolgon. A fiam most öt éves, és a kedvenc bandája a Sabaton. Amikor kiléptem a bandából teljesen másként festett a magánéletem. Gyereket akartunk, és hát tudod, milyen az élet egy kisgyerekkel, folyamatosan ott akarsz lenni. Az évek során, még én otthon voltam a családommal, a zenekar hatalmasat változott, ami azt jelenti, hogy már nem leszünk annyit úton, mint egykor. Egyik évben – 14-ben vagy 15-ben – 270 napot töltöttünk az úton. Amikor hazaértem a turnéról, rossz épületbe mentem, a feleségem kint állt a másik épület erkélyén és oda szólt, hogy »Hé, itt lakunk«” – meséli a turné nehézségeit, amikor még a zenekar tagja volt.

sabaton2016s0.jpg

Na de mikor is jött rá pontosan, hogy ő márpedig a Sabatonhoz tartozik?

„Szilveszter volt az a pillanat, amikor egy hang mélyen legbelül azt súgta, hogy ha felteszik a kérdést azonnal igent mondok. Én a Sabatonhoz tartozom. Ők a családom, a legjobb barátaim. Ha jól emlékszem, akkor egy héttel később a fiam szülinapi buliját tartottunk, Joakimmal pedig írtunk egy dalt, amely majd hallható lesz a lemezen is. Pár nappal előtte írt, hogy otthon leszek-e vasárnap mert ha igen, akkor átjönne. Mondtam, neki »persze,-persze, gyere csak, majd felteszek egy kávét és elbeszélgetünk«. Azt hittem, a dalról akar egyeztetni, mert általában így szoktuk csinálni, kávézunk és csupa baromságról beszélgetünk. Megérkezett, kávéztunk, beszélgettünk, majd egyszer csak megkérdezte, hogy »Mellesleg, mi lenne, ha visszavennéd a terepszínű nadrágodat?« Úgy voltam vele, hogy »oké, itt a kérdés.« Tulajdonképpen egy héttel később, már ismét velük voltam.” – osztja meg az események alakulását.

Noha egyértelmű volt számára, hogy vissza kíván térni a csapatba, azért voltak fenntartásai az üggyel kapcsolatban...

„Semmit sem vettem magától értetődőnek. Úgy értem, lehet volt valaki más, hiszen én már nyolc éve távol voltam. Éppen ezért, soha semmit nem vettem temrészetesnek. Úgy voltam vele, ha megkérdeznek, akkor boldogan igent mondok. Aztán jött a kérdés, én pedig úgy voltam vele, hogy... Hosszassan beszélgettünk arról, hogy milyen most a helyzet, mind mondjuk 16-ban volt. Hol tart most a Sabaton – sok minden változott az alatt a nyolc év alatt, míg távol voltam. Szóval, mondtam nekik, hogy gondolkodom picit és majd telefonálok. 10-15 pecig beszéltem a feleségemmel, majd felhívtam, hogy »Hé, haver, benne vagyok«. Nagyon érzelmes pillanat volt. Aztán Chris [Rörland, gitáros] és Hannes [Van Dahl, dobos]  is felhívott, olyanok voltunk, mint a sulis kislányok.” – tette hozzá.

Dark Chest Magazine – Online rockzenei magazin. Hírek, lemezkritikák, egyedi cikksorozatok

Cikkek, érdekességek, lemezkritikák, feltörekvő előadók kutatása/bemutatása

Friss topikok

süti beállítások módosítása