Tarja szerint ezért csodálják annyira az emberek Finnországot

collage54549847946.jpg

A finn énekesnőt most egy olasz lap kapta mikrofonvégre, ugyanis Tarja még mindig a december 2-án debütált válogatáslemezét promózza. A Nightwish alapító-énekesnője persze rendre megkap olyan kérdéseket is, melyekre nem biztos, hogy számított, noha véleménye felettébb érdekes.

Tarja most vadonatúj dala, az Eye Of The Storm körülményeiről mesélt, amiről köztudott, hogy Finnország és Argentína ihlette, emellett a dalnak van egy ennél sokkal fontosabb momentuma is.  

„Finnország és Argentína két olyan ország, ami a végletegik fontos lesz a számomra. Régóta nem élek már Argentínában, viszont sok-sok évig ott éltem, ezért különleges helye van a szívemben; azóta szeretem, amióta elhagytam az otthonomat. Úgy éreztem el kell hagynom a finnországi házamat, miután elhagytam a Nightwish-t. Ez a 2005-ös időszak borzalmas volt számomra, el kellett hagynom a házamat, hogy levegőhöz jussak és végre fellélegezhessek, és távol tartsam magam a média nyomásától, ami a szülőhazámban ért.” – fogalmaz az énekesnő.

„Argentína megadta nekem a friss levegőt, amire szükségem volt, teret adott nekem, és persze az, hogy oly sok évig ott éltem, végül hatással lett a karrieremre. Művészként hatalmas hatással volt rám az argentin lét, de persze Finnország is ugyanúgy az életem része maradt. De ez a dal 2012-ben íródott, amikor édesanya lettem, boldog voltam, amiért bejárhatom a világot a saját csapatommal, ragyogó és boldog életet éltem, majd végül személyes szinten is megtaláltam a helyemet ebben a világban.” – mondja a folytatásban, ismételve, hogy a szerzemény eredetileg a Colours In The Dark (2013) című nagylemezre készült, azonban a debütálása egy ugyanolyan fontos eseményre várt, mint amilyent maga a dal is feldolgoz.

„Fogalmam sem volt hova tartozom, ez a belső vívódás Finnország és Argentína között, végül megadta a kellő szikrát. Hosszasan gondolkodtam a két országban lévő házamról. » Eladjam a házam Finnországban, vagy mi legyen? Esetleg visszamenjek? « Óriási küzdelem volt. Ennyi év után, amikor hallgatod ezt a dalt, te azt hallod, hogy végre megnyugodtam és megtaláltam a helyem. Meggyőződésem, hogy most volt itt az ideje annak, hogy megjelenjen. Most érkezett el a megfelelő idő.” – folytatja monológját a dalt ihlető vívódásról.

Az énekesnőtől természetesen azt is megkérdezték, hogy szerinte mi az oka annnak, hogy az emberek amolyan csodaként tekintenek hazájára, Finnországra, noha az ezer tó országát egyértelműen a metálzene őshazájaként tartják számon – egyrészt.

„A természet már a kezdetektől fogva hatalmas inspirációt nyújt a dalszerzőknek. Sibelius rengeteg ihletett merített a természetünkből, különösen a sötét télből. Finnországban kemény telek vannak, ami őszintén szólva nem könnyű, az emberek olykor depresszióban szenvednek ezekben a hosszú és sötét időszakokban. Sokak számára ez igen szörnyű, viszont ez egy olyan időszak, ami arra ösztönzi a zenészeket, hogy a sötét időszakban dalokat írjonak. Misztikus érzés, amikor a sötét égboltot lángba borítja a sarki fény, ami varázslatos. Szerintem a finnek nagyon büszkék arra, hogy finnek, büszkék a hazánkra, és arra a fejlődésre, amit Finnország elért. Csakis az érdekli őket, ami a miénk.” – mélyül el gondolataiban.

yuichi-yokota-finnish-winter-1.jpg

Finnország télen ꟾ Fotó: Yuichi Yokota 

„Nagyon szeretjük a természetünket. Minden finn álma, hogy legyen egy tóparti nyaralója, hogy közel lehessen a természethez, és hogy szabadnak érezze magát. Ilyenkor a természet az, ami körülvesz, nem pedig a lakosság. (...) Itt minden évszakban nyüzsgés van, és mindegyik más. A természet azonban továbbra is a legfőbb forrása az inspirációnak. Néha hiányzik a finnországi nyár, mert ilyenkor eggyé válhatok a tiszta levegővel. Itt nem találok olyan helyet, ami hasonló érzéseket táplálna bennem. Jelenleg nem egy nagyvárosban élek, hanem közel a tengerhez, Finnország szépsége azonban egyedülálló. Még a fővárosban (Helsinki) is találni békés helyet, ahol nincsenek emberek.” – tette hozzá.

Dark Chest Magazine – Online rockzenei magazin. Hírek, lemezkritikák, egyedi cikksorozatok

Cikkek, érdekességek, lemezkritikák, feltörekvő előadók kutatása/bemutatása

Friss topikok

süti beállítások módosítása