A Heavy metal időtlenségéről beszélt Joacim Cans

noname5522685.jpg

Nyáron jelent meg a HammerFall vadonatúj nagylemeze, amely az Avenge The Fallen elnevezést kapta. A veterán formációnak valamelyest sikerült rácáfolnia az előítéletekre, ugyanis a korong által egyfajta „vissza a gyökerekhez” - féle utazásra invitálta a rajongóbázisát.

A zenekar énekesét most egy érdekes témával kapcsolatban faggatták ki, a zenész ugyanis a heavy metal időtlenségéről áradozott, miközben arról is szót ejtett, hogy az újdonsült zenekarok hol rontják el a bemutatkozásukat.

„A Heavy metal zene egy időtlen zene. Számomra a heavy metal a minőségről szól, különösen a metalzene magjaira vonatkozóan. Aztán persze ott volt a hajmetál mozgalom, ami a 80-as évek végén az egésznek a lényét megölte. Ugyanakkor, érzésem szerint a heavy metalnak szüksége volt egy kis szünetre, hogy újra feltalálja magát, és hogy visszatérjen a heavy metal valós lényegéhez. Azt hiszem, hogy körülbelül a 90-es évek vége óta minden változatlan, merthogy a 80-as évek nem tartott egy egész évtizedig. A 80-as évek, amiről beszélünk, mindössze néhány évig tartott, aztán minden megváltozott.” – vélekedik.

„A heavy metal visszatérése 25 éve tart és még mindig stabil, ugyanis nem keverjük valami mással. Ez az igazi heavy metal. Ha valami mást szeretnél csinálni, akkor egy egészen más alműfajt kell választanod, mostanában ugyanis nagyon sok alműfaja létezik a metálnak.  Milyen alműfajok is léteztek a 80-as években? Ott volt a hard rock, a heavy metal, és a thrash metal. Aztán jött a death metal. A black metal megnevezés előbb létezett, mint maga a hangzás, a nevet egyébként a Venom találta ki, a hangzás azonban egyértelműen egy olyan bandától származik, mint amilyen a Bathory.” – folytatja.

A zenész bevallotta, hogy már korántsem éhezik annyira az újdonságra, mint amikor fiatal volt, sőt, konkrét kritikát is megfogalmazott az új zenekarokkal kapcsolatban, mintegy sugallva, hogy „régen minden jobb volt”.

„Nem mondanám, hogy ugyanúgy éhezem az újdonságokra, mint annak idején. Ami azt illeti, túl sok olyan lemezt adnak ki manapság, melyekre alig a falig lehet rábukkanni. Gyerekként én gyakorlatilag a lemezboltban éltem. Minden héten lementem, és átnéztem az új megjelenéseket, és ha összevetjük az akkori kort a maival, őszintén szólva régebben kevesebb új lemez jelent meg, aminek szerintem az az oka, hogy manapság már nem készítenek demókat.” – reflektál, hozzátéve, hogy:

„Az emberek már nem demókat rögzítenek, hanem lemezeket, amiket a Spotifyra pakolnak fel. Ha valami demó, akkor maradjon is demó, amit lehetőleg olyan helyen tárolj, ahonnan még le tudod szedni. Könnyen lehet, hogy lesz egy dalod, amiről 10 év múlva már egészen másként vélekedsz, és akkor már nem tudsz rajta változtatni, mert mindenhol elérhető. Szóval nem árt egy kis óvatosság, mert az, hogy van egy dalod, még nem jelenti azt, hogy mindenhol nyilvánossá kell tenned, mivel az sem garantált, hogy egyáltalán megtalálják. Azt hiszem, e téren már biztosan nem lesz változás.” – fogalmaz.

Dark Chest Magazine – Online rockzenei magazin. Hírek, lemezkritikák, egyedi cikksorozatok

Cikkek, érdekességek, lemezkritikák, feltörekvő előadók kutatása/bemutatása

Friss topikok

süti beállítások módosítása