Tarja: „Sosem zavart, hogy egyedüli nőként vagyok jelen a metálban”

img_0276_high0.jpg

December 2-án fog boltokba kerülni az ex-Nightwish-énekesnő legelső válogatáslemeze, ami a Best Of Tarja: Living The Dream elnevezést kapta. A bőséges dallistát maga az énekesnő állította össze, aki a fanok kedvencén át egészen a személyes favoritokig mindent felpakolt, ami csak lehetséget, mindezt kiegészítve egy vadonatúj slágerrel, az Eye Of The Storm képében.

Az énekesnő emellett jubileumi koncertjét is végre megosztja a folyton újdonságra éhező közönségével, a Circus Life című alkotás pedig valaha forgatott leglátványosabb előadás lett, amit az énekesnő önálló előadóként remekelt. Az énekesnőt nemrégiben kapta mikrofonvégre egy katalán lap, a beszélgetés első felében pedig jobbára a már említésre került Best Of lemezről szólt a diskurzus, emellett szóba került az énekesnő Nightwish-beli munkássága, majd a zenekarból történő távozásával kapcsolatos szólókarrier, melynek beindítása messze nem volt könnyű feladat.

„A kezdetektől fogva az volt az álmom, hogy saját dalokat alkothassak. Első sorban énekes vagyok, de el kellett kezdenem saját dalokat komponálni, ami igen furcsa érzés volt, mivel fogalmam sem volt arról, hogy menni fog-e, képes vagyok-e arra, hogy művész legyek... Az egész év amolyan tanulóév volt számomra...egy igen hosszú év. Olyan dolgokat kellett keresnem amik inspirálnak, manapság viszont olyan szép, hogy végre kifejezhetem magamat a zenémen keresztül. Elképesztő az a szabadság, amit a zene nyújt.” – osztotta meg gondolatmenetét.

Lépten nyomon rábukkanunk persze a Nightwish-t övező kérdésekre, ami nem is olyan véletlen, mivel a finn ikon közel tíz éven keresztül repítette a csillagokba az egykoron teljesen finn tagok alkotta zenekart, Marco Hietalával pedig olyan pazar duettpáros lettek, hogy keresve sem találni hasonló kettőst még ha nagyítóval is kell keresni őket – ezt egyébként a felek is aláírják.

3d838592afef1969de6cc3b27ae0b7d0.jpg

Felmerül továbbá a kérdés, hogy a negyvenötéves énekesnő minek köszönheti, hogy folyton bombaformát képes nyújtani a közönségnek, tekintve, hogy immár több, mint 25 éve van a pályán?

„A gyakorlat teszi. Fittnek kell lennem, és persze keményen kell dolgoznom azért, hogy mindig jobban tudjak turnézni. Az embernek formában kell lennie, és ezért folyamatosan gyakorlok. A turné során minden nap elvégzek bizonyos gyakorlatokat, légzőgyakorlat, hangpróba, stb. Ez egy soha véget nem érő folyamat. Lírai énekesnek lenni annyit tesz, hogy egy életen át lírai énekes vagy.” – fogalmaz.

„Évekkel ezelőtt, még amikor Buenos Airesben voltam, a tanítványaim folyton azt kérdezték, hogyan tudnak vigyázni a hangjukra. Én rendre azt mondtam, hogy a legfontosabb a tested megismerése. Hallgass a testedre, szeretettel és gondoskodással dolgozz vele.” – tette hozzá.

A riporter szavaimval élve, Tarja Turunen pontosan az a szimfonikus metálnak, mint ami Michael Kiske a power metálnak: egy ikon, egy élő legenda, és nem mellesleg a követendő példa, a feltörekvő hangoknak.

„Elképesztő, hogy már 25 év is eltelt a kezdetek óta. Olykor előfordul, hogy olyan nők jönnek oda hozzám, akiknek már kész karrierjük van, de mégis lenyűgöző dolgokat mondanak nekem, mint például hogy »15 évesen láttalak először,  most pedig saját karrierem van«. Elképesztő hallani ezeket a történeteket, mivel én folyton úgy éltem, mint aki a lelkét is beletette a zenébe.” – magyarázza, hozzátéve, hogy:

noname66868.jpg

„Amennyiben pozitív a jelenlétem és a befolyásom... nos, az számomra nagyon megtisztelő. Manapság elmondhatom magamról, hogy rengeteg nővérem van a rockon és a metálon belül. Boldog vagyok, amiért a nővéreimnek hívhatok más énekeseket, akikkel ha a tehetjük összejövünk és nagyon jól szórakozunk. Sok mindent megosztunk egymással, a pályafutásom elején szinte mindig egyedül voltam, mivel nem voltak körülöttem más nők.” – tekint vissza karrierje elejére.

„Ha mondjuk elmegyek egy fesztiválra és egy olyan banda játszik, aminek női énekese van, az nekem olyan mint egy ünnep, mert most már ez a normális, nemrégiben például elmentem Indonéziába, Jakartába énekelni, ahol ismét én voltam az egyedüli nő. Megint. Elég furcsa volt. Sosem zavart, hogy egyedüli nőként vagyok jelen egy bizonyos zenei szcénában, és bár eleinte nagyon magányos voltam, mostanra sokkal több női előadó lett.” – folytatja.

Kollégák, rajongók, laikusok, ezek mind-mind olyan személyek összessége, akik példaképként tekintekenek Tarjára, hiszen megannyi példa elhangzott már arról, hogy bár valaki nem rajong a metál zenéért Tarja Turunen kisugárzása mégis megnyerte magának a laikus szíveket, ezzel is meglépve egy amolyan mérföldkövet. Na persze ezek az emberek ha tehetik rendre közlik Tarjával mi mindenben változtatta meg az életüket, emellett nem restek tanácsokat kérni a már jókora tapasztalattal rendelkező pacsirtától.

noname55685655.jpg

„Igen, igen, igen.. rengetegen vannak. Ebből a szempontból sosem voltak határaim, és az igazság az, hogy szuper jó kapcsolatot teremteni az emberekkel. Hogy mégis miért hallgatunk másképp zenét? Vagyis: te másként hallgatod mint én, és mást is érzel. A zene mindenkinek más üzenetet közvetít. Mindig történik valami személyes. Amikor zenét hallgatsz, akkor érzel valamit, ahogyan más is érez valami, és ez mindig így történik.” – osztja meg gondolatait.

„Nekem, mint művésznek megvannak a saját okaim és érzelmeim, amikor dalokat szerzek, viszont amikor eljut az emberekhez, az már egészen más, így már egész személyessé válik. Rengeteg rajongóm mondta már, hogy például ezen a Best Of lemezen is megvannak a saját kedvenceik. Ez a legszebb dolog, ami előfurdulhat a zenében. Most lehetne vitatkozni, hogy a tésztát vagy pizzát szereted-e jobban, a zenében viszont nem ez van, itt minden színtiszta érzelem.” – fejezte.

Dark Chest Magazine – Online rockzenei magazin. Hírek, lemezkritikák, egyedi cikksorozatok

Cikkek, érdekességek, lemezkritikák, feltörekvő előadók kutatása/bemutatása

Friss topikok

süti beállítások módosítása