Tarja: „Csalódottan távoztam a Nightwish-ből...mindenemet elvesztettem”

tarja_best-of-living-the-dream_press-pictures_copyright-earmusic_credit_-tim-tronckoe_32-720x100.jpg

December 2-án jelenik meg Tarja legelső válogatáslemeze, ami a Best Of Tarja: Living The Dream címet viseli, és ami az énekesnő 15 éve tartó szólómunkásságát öleli fel, noha a teljesség igénye nélkül. Az ex-Nightwish-énekesnő ikonikus dalai mellett hallható lesz még néhány dal a finn csoda karácsonyi lemezéről is, de metálharcos énekesnő elektronikus projektje is egyaránt vissza köszön majd.

Mint ismeretes, a vokalista várva várt jubileumi fellépéseiről sem feledkezett meg, mely show-kat 2020 januárjában forgatott, most pedig Circus Life elnevezés alatt landol majd a célközönség kezébe. Tarja már beszámolt arról, hogy temérdek interjú várja őt az újdonság kapcsán, ezek egyikét tolmácsoljuk most mi is, amit egy spanyol lap készített az énekesnővel.

Elsőként természetesen a válogatásalbum részleteiről esett szó, mint például az, hogy miért pont most jelenik meg a kiadvány, illetve, hogy maga a sokszínű tartalom minek köszönhető?

„Most érkezett el az ideje annak, hogy megjelenjen a lemez. Már legalább két éve dolgozom rajta. Ez nem egy olyan lemez, amit a kiadóm tukmált rám azzal, hogy »kiadjuk majd ezeket a dalokat, ez így rendben van?« és kész. Nem, a kezdetektől fogva részt veszek az album készítésében, például a fotókkal, de alapvetően a teljes lemez kivitelezésében részt veszek. Csakúgy mint eddig, mivel nagyon szeretem a munkám, és mindig igyekszem a legtöbbet beletenni önmagamból.” – meséli Tarja.

„A második lemezen a személyes kedvenceim találhatók. Nem volt könnyű kiválasztani a dalokat, ó de még mennyire, hogy nem... valódi kihívás volt. Miért pont ez, miért nem ez? Megakartam mutatni, hogy művészi szempontból ki is vagyok én valójában, ami nem volt egy könnyű feladat.” – folytatja.

310143597_550755887055186_5376612877372783126_n0.jpg

„A karácsonyi lemezemről is lesznek rajta dalok... És ez az egésznek a szépsége, mivel még mindig vannak olyanok, akik nem tudják mennyi mindent csináltam. A rajongóim tudják, hogy a rockon túl szimfonikus zenekarral is dolgozom, valamint más projektjeim is vannak, viszont nem mindenki látott például szimfonikus zenekarral énekelni. Most azonban a lemez útján hallani fogod, hogyan éneklem az Ave Mariát, és alapvetően a klasszikus zenei oldalam is. Ez is ugyanúgy fontos része a karrieremnek, ugyanolyan fontos számomra.” – tette hozzá.

Közismert, hogy az énekesnő 9 éven át repítette csillagokba az általa is alapított finn Nightwish-t, mely formációval amellett, hogy nemzetközi elismert nyertek, megannyi arany- és platinalemez tulajdonosai lettek. Tarja élete azonban fenekestül felfordult, amikor 17 évvel ezelőtt társai egy levelet nyomtak a markába, mellyel választás nélkül felszólították őt a távozásra. Sok ideje azonban nem maradt a szomorkodásra, hiszen függőben lévő szólókarrierje tárt karokkal várta már az énekesnő első rocklemezének elkészülését, melynek indulása kicsit sem volt egy könnyű szituáció.

„A kezdetektől fogva az volt az álmom, hogy saját dalokat alkothassak. Első sorban énekes vagyok, de el kellett kezdenem saját dalokat komponálni, ami igen furcsa érzés volt, mivel fogalmam sem volt arról, hogy menni fog-e, képes vagyok-e arra, hogy művész legyek... Az egész év amolyan tanulóév volt számomra...egy igen hosszú év. Olyan dolgokat kellett keresnem amik inspirálnak, manapság viszont olyan szép, hogy végre kifejezhetem magamat a zenémen keresztül. Elképesztő az a szabadság, amit a zene nyújt.” – osztja meg gondolatmenetét.

nw2004pcsnw_acct4786.jpg

„Az elején nagyon ideges voltam, mert fogalmam sem volt arról merre tovább. Zenészeket kellett találnom, ami teljes mértékben újdonság volt, hiszen nagyon csalódottan távoztam a bandámból. Szomorú voltam és elveszett, mindenemet elvesztettem...teljes mértékben elvesztettem a világba, az emberekbe és az emberiségbe vetett bizalmamat.” – vallja a kétségekkel teli időszakról.

„Mindenki csak irányítani akart, végül fel kellett emelnem a hangom és megálljt parancsolnom! Meg kellett találnom a saját hangomat, a belső erőmet, és folytatni, amit elkezdtem. Tudatosítanom kellett, hogy most én vagyok a főnök és senki se mondja meg nekem, hogy mit hogyan kellene csinálnom. Nagyon nehéz volt, viszont megcsináltam. Fogalmam sincs hogyan, de sikerült. Talán a közönségem miatt, mert ők mindig velem voltak, ahogyan most is, hihetetlen közönségem van, egyszerűen csodálatosak!” – tette hozzá végezetül.

30882715216_1bbfde45b9_b0000.jpg

Dark Chest Magazine – Online rockzenei magazin. Hírek, lemezkritikák, egyedi cikksorozatok

Cikkek, érdekességek, lemezkritikák, feltörekvő előadók kutatása/bemutatása

Friss topikok

süti beállítások módosítása