Tarja: „Készen álltam megmutatni a művészetemet a világnak”

1098077_491392280947620_146631026_n.jpg

2010-ben jelent meg Tarja második rocklemeze, a What Lies Beneath. Az énekesnő megannyi klasszikus slágere pontosan ezen a lemezen látott napvilágot, gondoljunk a Dark Star, az Until My Last Breath, vagy mondjuk az Anteroom Of Death című dalra – csak, hogy néhányat emeljünk ki.

Az earMUSIC gondozásában most ismét polcokra kerül majd az ikonikus lemez, az énekesnő ugyanis április 12-én újra piacra dobja majd. Maga a korong igen szép sikerekkel gazdagodott, hiszen teljesen más atmoszférát képviselt, mint a 2007-es My Winter Storm. Az énekesnő ekkoriban kezdett el belekóstolni a dalszerzés örömeibe, így hát nem is akkora véletlen, hogy ikonikus nóták születtek.

Az újrakiadáshoz természetesen egy felvezető is dukált, a választás pedig a Dark Star című dalra esett, amely korábban még sosem jelent meg kislemezként, most azonban egy dalszöveges kisfilm is elérhetővé vált a tételhez. Az énekesnő két évnek ezelőtt dobta piacra Best Of Tarja: Living The Dream címet viselő válogatáslemezét, amelynek nyomán minden lemezéről megosztott néhány kevésbé ismert történetet.

A legújabb werkifilmben a What Lies Beneath című lemezről, egyúttal annak kislemezes dalairól mesélt az egykori Nightwish-énekesnő, aki elmondta, hogy sokkal kellemesebb volt felvenni a What Lies Beneath dalait, mint a 2007-es My Winter Storm szerzeményeit.

„A karibi térségben találtunk új otthont a családunknak, egészen pontosan Antiguában, ami egy egészen kicsi sziget, egész évben süt a nap, ráadásul 365 strand közül válogathatsz, az év minden napjára jut egy. Megnyugtató és inspiráló környezet, rengeteg dalt írtunk itt a What Lies Beneath-re. A What Lies Beneath munkafolyamata teljesen eltért a My Winter Storm-étól, az egész folyamat laza és élvezetes volt, tehát egészen más, mint a My Winter Storm során.” – kezdi a történetet.

„Habár még mindig ideges voltam egy kicsit a lemez készítése során, mégis készen álltam mindenre. Minden amit hallasz és látsz a lemezen, az általam készült. A What Lies Beneath-hez a víz alatt világból merítettem ihletet. Szeretek búvárkodni, imádok a víz alatt lenni, mert ott egy teljesen más világ elevenedik meg, általánosságban a téma lényege az, hogy bár mi a felszínen élünk, nem igazán kutatunk az iránt, ami a felszín alatt van.” – tér ki az inspirációra.  

18740252_132529923965385_789711286613605378_n.jpg

Az énekesnő természetesen a sötét oldallal is kacérkodott, amelyről ekképp mesélt:

„Írtam néhány meglehetősen sötét tematikájú dalt is, számos ihletett merítettem a hírekből, a turnéim során beszélgettem emberekkel, akiknek a története ugyancsak megihletett, de természetesen önmagamról is írtam. Ha egy szóval kellene jellemeznem a lemezt, akkor az a szó, az összetartozás lenne. Óriási öröm volt számomra, hogy ezekkel a csodás emberekkel dolgozhatok, az érzés, hogy együtt vagyunk ebben az egészben...Már egyáltalán nem voltam egyedül, hiszen ott volt ez az erőteljes csapat, amely folyamatosan azt mondogatta, hogy »gyerünk kislány, megtudod csinálni, tudod, hogy képes vagy rá«, amit én nagy örömmel fogadtam, mivel készen álltam arra, hogy megmutassam a művészetemet a világnak.” – teszi hozzá lelkesen-

A lemez egyik csúcspontja a Falling Awake című dal, amely egykoron az első kislemeze volt. Mint ismeretes, a dalnak több változata is született, ugyanis három kiváló gitáros készített hozzá szólókat.

„Kezdetben az volt a terv, hogy a Falling Awake szólóját magával a mesterrel, Joe Satriánival vegyük fel. Mindig is imádtam a stílusát, ezért nagyon örültem, amikor elfogadta a felkérésemet. Megkértem egy Buenos Aires-i barátomat, Julian Barettet, hogy vegyen fel egy szólót Joe-nak, amolyan útmutató gyanánt. Néhány nap elteltével, Joe elküldte nekem a szólóit, amik hihetetlenül szóltak, viszont olyannyira lenyűgözött Julian szólója is, hogy úgy döntöttem azt is megtartom a Falling Awake egy másik verziójához. A vicc az, hogy ha esetleg nem lett volna elég a két szóló, a lemezkiadóm, amelynek az Egyesült Királyságban is van székhelye megkérdezte, hogy beleegyeznék-e abba, hogy Jason Hook, a Five Finger Death Punch-ból felvegyen a dalhoz egy harmadik szólót is. Rajongok a bandáért, tehát azonnal igent mondtam. Három szóló egy dalhoz... mindegyik más, viszont kivétel nélkül nagyszerűek.” – meséli a Falling Awake kalandos történetét.

Az énekesnő azt is elmondta, hogy a koncertjeiről semmiképp sem hiányozható Until My Last Breath milyen üzenettel szolgál....

tarja_act_i_live_dvd_20130908_1699301740.jpg

„Az Until My Last Breath című dalt közvetlenül Michael Jackson halála után írtam, a rákövetkező hetekben folyamatosan azon gondolkodtam, hogy mennyire szomorú, hogy nem értékeljük eléggé a művészeket és a művészetüket, addig amíg köztünk vannak. Ő maga a pop királya volt, elképesztő dalokat alkotott, amelyek az örökkévalóságig velünk maradnak. Különös volt látni, hogyan változik az emberek véleménye. A médiában mindenki arról beszél, hogy ki mit gondol róla a halála után, miközben elfelejtjük, hogy milyen személyiség volt. Én énekelni akarok, az utolsó leheletemig akarok énekelni, és boldoggá szeretném tenni az embereket a zenémmel, ameddig csak lehet.” – vallja.

A What Lies Beneath egyik csodálatos, igazán erőteljes  balladája az I Feel Immortal, amely szinte az utolsó pillanatban csapódott a lemezhez.

„Már javában dolgoztunk a lemezen, amikor a Universal Music megkeresett az I Feel Immortal című dallal. A Universal Music nagyon lelkes volt a dal kapcsán, imádták a dalt, mivel egy nagyon-nagyon erős szerzeménynek gondolták, éppen ezért úgy gondolták, hogy ki kellene adnunk kislemezként, közvetlenül a Falling Awake után; ez az elképzelés azonban nézeteltéréseket eredményezett a kiadón belül. A legtöbben úgy gondolták, hogy az Until My Last Breath legyen az első kislemez, mások viszont az I Feel Immortal-t szerették volna.” – fejezte.

Dark Chest Magazine – Online rockzenei magazin. Hírek, lemezkritikák, egyedi cikksorozatok

Cikkek, érdekességek, lemezkritikák, feltörekvő előadók kutatása/bemutatása

Friss topikok

süti beállítások módosítása