Floor Jansen az új Nightwish-album kihívásairól mesélt

445563694_984336516388000_3444408313971811783_n.jpg

Szeptember 20-án jelenik meg a Nightwish tizedik nagylemeze, amely a Yesterwynde elnevezést kapta. A formáció egy trilógiát fog lezárni a koronggal, amely az Endless Form Most Beautiful, és a Human. :ꟾꟾ: Nature. történetszálán fut.

A korong első felvezetője májusban jelent meg Perfume Of The Timeless címmel, a fanok zömét pedig igencsak megosztotta a tétel, amely kapcsán leginkább a rossz keverés és a nóta hossza húzta ki a gyufát, a többség azonban olyannyira beleszeretett a tételbe, hogy annak nézettségét három nap leforgása alatt milliós megtekintéssel ajándékozták meg – ezzel újabb rekorddal gazdagítva a zenekart.

A lemezhez egy dokumentumfilm-sorozatot is publikál a zenekar, amelyben a tagok számos érdekességet megosztanak a nagyérdeművel. Tuomas Holopainen jóvoltából megtudhattuk, hogy milyen témát is boncolgat pontosan a kiadvány, most pedig Floor Jansen mesélt arról, hogy a szülést követően, milyen érzés volt újfent nyeregbe pattanni és a dalokat rögzíteni.

Az énekesnő tavaly adott életet második kislányának, Lucynak, miután hónapokkal korábban sikeresen győzelmet aratott a mellrák felett.

„Kicsit szomorú vagyok, hogy a terhességem és az intenzív munka okozta fáradság miatt nem tudtam részt venni a próbákon, ezért minden nélkülem készült el. A kórusok, a szimfonikus részek mind-mind elkészültek, mire a terhességem után fizikailag újra képes voltam dolgozni. Az otthoni stúdiómban vettem fel a dalokat, így gyakorlatilag Finnország Svédországba látogatott. A férjem, Hannes segített a felvételekkel, így viszonylag rövid időn belül elkészültünk velük.” – meséli az énekesnő.

noname422528.jpg

„A női test számos folyamaton átesik a terhesség és a szülést követően, éppen ezért izgalmasnak tartottam, hogy ennyi idő után ismét egy új albumon dolgozhatok, arra pedig különösen büszke vagyok, hogy hangban minden a legnagyobb rendben volt. A dalok valami elképesztők, megérdemlik, hogy jól énekeljem el őket, de ez nem ilyen egyszerű, mivel nem vagyok gép, az viszont boldoggá tesz, hogy minden a helyén volt, a hangom is igen jó formában van, ami által újra életre kelhettek a dalok.” – fogalmaz, majd szót ejtett a kihívásokról is.

„Ha jól emlékszem, még sosem kellett ennyire gyorsan énekelnem. Sok a szöveg, ezek nagyon fontos szövegek, amiket el-elmotyogsz, aztán amikor oxigénhez jutsz, akkor kiengeded őket. Volt néhány nagyon magas hang is. Ugyebár, én arról vagyok ismert, hogy képes vagyok nagyon magasan énekelni, most azonban ismét egy olyan szintet léptem, amely a határát súrolja annak, amit csinálni szoktam, és amit igazán szeretek, mivel ilyenkor komoly kihívások elé nézek. Persze vannak pillanatok, amikor nagyon mélyen kell énekelnem, ilyenkor viszont folyton azt érzem, hogy valami hiányzik a hangomból, hiányzik belőle az erő, ami nem tudom, hogy a kor, a dal, vagy csak az érzelmeim hozadéka- e, de a legvégén a dalok megkívánják ezt a fajta éneklést. Amikor mélyen kell énekelnem, az olyan melegséget áraszt belőlem, amit még én magam sem fedeztem fel korábban, szóval, ha valami újdonságnak hat számomra, az a szupergyors és a mély éneklés, amely által megismerheted a hangomat.” – mondja.

Dallista:

1. Yesterwynde
2. An Ocean Of Strange Islands
3. The Antikythera Mechanism
4. The Day Of...
5. Perfume Of The Timeless
6. Sway
7. The Children Of 'Ata
8. Something Whispered Follow Me
9. Spider Silk
10. Hiraeth
11. The Weave
12. Lanternlight

6630b3a4459dd41b4c9dc2fc_440978493_970946264393324_8194622568728002141_n.jpg

Dark Chest Magazine – Online rockzenei magazin. Hírek, lemezkritikák, egyedi cikksorozatok

Cikkek, érdekességek, lemezkritikák, feltörekvő előadók kutatása/bemutatása

Friss topikok

süti beállítások módosítása