Prika Amaral: „Sosem tekintettem magamra énekesként”

405973340_866959668143778_202925236231134290_n0.jpg

A brazil Nervosa minden előadót megszégyenítően fejlesztette tökélyre a tagváltás folyamatát, a zenekar ugyanis nemhogy sokkolta, hanem egyenesen blokkolta a publikumot a tagok jövés-menésétől. A zenekar végül kimászott átjáróházas státuszából, és végre a sarkára állt, olyannyira, hogy az új felállás most stabilabb, mint valaha.

Az énekesi pozícióra Diva Satanica távozását követően nem kerestek új énekest, ezt a feladatot ugyanis a banda alapítója, Prika Amaral vállalta magára, aki viszont az első turné beindulásáig kételkedett magában. A Blabbermouth-szal készült interjú során kiderült, hogy az önbizalomhiányt nehezen leküzdő frontasszony sosem tudta elképzelni magát énekesként, sőt, attól tartott, hogy az új szerepkör esetleg a gitárjátéka rovására mehet.

„Ez számos szempontból meglepetés volt, hiszen sosem terveztem, hogy énekes leszek. Már korábban is volt rá lehetőségem, de nem érdekelt. Nem tudtam énekesként elképzelni magam. Amikor eljött az idő, rájöttem, hogy ez olyasmi, ami szükséges a Nervosa számára. Felhívtam egy barátomat, hogy tanácsot kérjek, mire ő azt mondta, hogy ez lesz a legokosabb lépés, és igaza volt.” – meséli Prika az énekesi staféta átvételéről, majd kitért az éneklés technikai oldalára:

„Eleinte csak mélyen énekeltem, majd a barátom rávilágított arra, hogy meg kell tanulnom a magas és a középhangokat is, habár a technika adott volt. Vettem tőle néhány órát, noha továbbra is kétségek gyötörtek, hogy tudok-e majd egyszerre gitározni és énekelni. Az egész végül olyannyira természetes lett, hogy én magam is meg voltam lepődve, zavarba jöttem, mivel nem értettem, miért éreztem évekig azt, hogy ez nekem nem fog menni.” – tette hozzá büszkén.

„Kételkedtem magamban, de amikor elkezdődtek a show-k, betartottam az összes tippet, ami ahhoz kellett, hogy énekesként jó formában legyek. Most sokkal közelebb érzem magam a rajongókhoz, mint bármikor. Most is épp különféle technikákat tanulok, ami által egy teljesen új világ nyílt meg előttem, és ezáltal megannyi inspirációt szereztem.” – folytatta.

438118320_980308553454802_1893093092303616654_n.jpg

A zenekar ugyebár az elmúlt években tagváltások sorozatától volt hangos, ami odáig vezetett, hogy a brazil zenészlány komolyan a rajongók kereszttüzébe került, mint elsőszámú bűnbank, noha elmondása szerint, aligha van köze ahhoz, kit hová sodor az élet. Az énekesnő nem hagyatkozik a kifogásokra, ezért örömmel válaszol a kérdésre, hogy mégis minek tudható be az elmúlt évek zűrzavara:

„Ez egy fontos téma, örülök, ha erről kérdeznek. Sok a szóbeszéd, mert az emberek mindig azt hiszik, hogy valami történik a háttérben, pedig nem, de ez most mellékes. Nem keresek kifogásokat, de tény, hogy mindenkinek saját élete van, és akinek van zenekara az tudja mivel jár ez. Sokan vannak, akik azt hiszik, tudják mit akarnak, de amikor belekóstolnak, ráébrednek, hogy hiányzik nekik valaki, vagy nem érzik magukat biztonságban a pénz miatt. (…) Sosem tudhatod mennyit fogsz keresni, és ez elgondolkodtat.” – fogalmaz, hozzátéve, hogy:

„Én nagyon szeretném folytatni a zenélést, de nem így, számomra a zene a legfontosabb, és nem érdekel mások miket mondanak rólunk, mert mindenki pontosan jól tudja, hogy mi történt. Nem fogok előállni azzal, hogy újjal mutogassak, mert szerintem ez nem lenne fair. Az emberek hibázhatnak, és nem fogok nyilvánosságra hozni semmit sem, csupán azt, ami érdemleges, minden mást inkább megtartok magamnak. Nincs bajom a banda egykori tagjaival, ahogyan abban is biztos vagyok, hogy nekik sincs problémájuk a Nervosával, mindössze más a gondolkodásmenetünk, és mindenki azt választja, ami számára a legjobb. Minden rendben van, nincs harag közöttünk. Boldognak kell lennünk, és azt csinálnunk, amit szeretünk, az élet túl rövid.” – nyilatkozta.

A banda természetesen új lemezen is dolgozik, s noha még nagyon a korai fázisban vannak, azt már most tudni lehet, hogy nem fogják elkapkodni az új anyag részleteit, de néhány dal már elkészült az újdonságra.

„Elkezdtünk komponálni, de nagyon lassan haladunk. Nem szeretnénk nagy nyomás alá rendelni magunkat, mivel szeretnénk valami igazán jót alkotni. Egyelőre az előttünk álló turnéra összpontosítunk, ezért igyekszünk odatenni magunkat, hogy a legjobbat nyújthassunk. Innen-onnan azért merítünk ihletet, néhány új dallal már el is készültünk. Most úgy dolgozunk, ahogy mindig is kellett volna: türelemmel és semmit sem erőltetve. Hagyjuk, hogy a dolgok természetesen történjenek.” – újságolta.

nervosa-tour-20240.jpg

Dark Chest Magazine – Online rockzenei magazin. Hírek, lemezkritikák, egyedi cikksorozatok

Cikkek, érdekességek, lemezkritikák, feltörekvő előadók kutatása/bemutatása

Friss topikok

süti beállítások módosítása