Köztudott, miszerint új lemezét tervezi a Within Temptation, mely formáció 2023-ban adta ki legutóbbi, Bleed Out című nagylemezét. A jövőre 30 éves jubileumát ünneplő együttes nemcsak a rajongók szeretetét gyűjtötte be színpompás pályafutása alatt, de az elmúlt időszakban a haragjukat is, ugyanis több tízezren pártoltak el véglegesen Sharon den Adeléktől.
Noha a banda sosem rejtette véka alá, miszerint egy új album készülése során számunkra az a legmélyebben ható inspiráció, amikor új dolgokba vághatják a fejszéjüket, sokan a mai napig nem békéltek meg azzal, hogy a szimfonikus köntöst levetkőzve, teljesen átadták magukat a modern metal medrének.
„Mindig is egy olyan zenekar voltunk, amely együtt mozog az identitásával, csakhogy az identitásunk szinte minden albumunkon megváltozott. Az első lemezünk, az Enter például sokkal doomosabb és gótikusabb volt, nem is tudom, talán még szimfonikus is. Aztán a The Silent Force sokkal több csavart tartalmazott, modernebb lett ugyan, de megmaradt szimfonikusnak; a The Heart Of Everythinggel pedig elértük a szimfonikus határaink csúcsát. Úgy éreztük, hogy ideje kipróbálnunk valami mást, mivel már nem inspirált bennünket kellően a dalszerzésben, és ha továbbra is ezt a stílust követtük volna, akkor mostanra csalók lennénk.” – vezeti fel a témát Sharon Rafa Basának, aki arra volt kíváncsi, hogy mennyire volt szükségszerű a változás a 2007-es sikerlemezük után.
„A The Unforgivingen olyan zenekarok hatásai hallhatók, akiket fiatalkorunkban nagyon szerettünk, ilyen többek között a Metallica, az Iron Maiden és hasonlók. A Lost például egy Metallica-beütésű dal, míg az In The Middle Of The Night a Maidenből szívta fel magát. A Hydra során visszatértünk a 90-es évekhez és a grunge lett nagy hatással ránk, ezért igyekeztünk ehhez méltó atmoszférát teremteni, anélkül, hogy teljesen grunge-ot játszanánk. A fejlődésünkben mélyen közrejátszik az a fajta zene, amit egykor szüntelenül imádtunk.” – folytatja gondolatmenetét, amelyet ekképp fejezett:
„Néhányan teljesen megfeledkeztünk arról, hogy a kezdetektől fogva az a cél lobogott előttünk, hogy mindig valami újra törekedjünk, ezért is kellett változtatunk a The Heart Of Everything után, mivel újra inspirálódnunk kellett valahonnan. Számunkra az nem elegendő ok a folytatásra, hogy a rajongóink imádják, amit csinálunk, mi dalszerzők vagyunk, és kijár nekünk, hogy szabadon tegyük azt, amit jónak látunk. Számunkra a zenélés legélvezetesebb része az, ha megújulhatunk.” – állítja.
Noha arról egyelőre nem áll rendelkezésre inormáció, hogy mikor kerülhet boltokba az új Within Temptation-korong, annyit már biztosra tudhatunk, hogy újfent innováció lép hatályba a csapat háza táján, noha ezúttal régi önmagukat is megidézik, ezzel megalkotva a régi és az új Within Temptation fúzióját:
„Az új lemezen ismét megújulunk egy kicsit, és biztos vagyok benne, hogy sokak számára fogunk óriási meglepetést okozni. Hogy hogyan azt még mi sem tudjuk pontosan, de össze fogjuk hozni a két világunkat, a régi és az új Wihin Temptation-t. Nehéz lenne most elmagyarázni, hogyan is fog ez kinézni, de határozottan ez a tervünk, megalkotjuk a Within Temptation2.1-et. Számunkra ez abszolút nem számít elavult ötletnek, hiszen 20 vagy 30 évvel ezelőtt is egy bizonyos hangzással kezdtük, amit később feldobtunk valami mással. Szerintem szuper jó lesz. Abszolút nem arról van szó, hogy átvernénk a rajongóinkat, ahogyan arról sem, hogy módot találtunk volna arra, hogy saját magunknak alkossunk.” – nyilatkozza, miközben arra is kitért, hogy egészen pontosan hogyan haladnak a felvételekkel:
„Közel fél éve stúdiózunk, hol Svédországban, hol pedig otthon. Viszonylag gyorsan haladunk, viszont időbe telik, mire ráérzünk az új hangzás ízére. Időre van szükségünk, hogy kialakítsuk a legújabb lenyomatunkat, és hogy még több újdonságot kipróbálhassunk. Szerencsére még bőven van időnk, a múltban egyébként is megtanultuk, hogy sosem szabad előre pufogtatni a dátumokat, mert könnyen megeshet, hogy azt mondod, a nyáron érkezik az új album, de közben meg eltelik másfél év vagy akár kettő is. Sosem tudhatjuk előre, hogy mikorra fejezzük be az új lemezt, de amint lehetséges, bejelentjük. Nagyon keményen dolgozunk és szerencsére szuperül haladunk, de ettől függetlenül sosem lehetünk biztosak a kiadásban. Aztán ott vannak a kisfilmek is, amelyekre ugyancsak szeretnénk rászánni az időnket.” – tette hozzá.
A holland brigád számtalan negatív kritikát kapott az elmúlt években, mondván túlzottan sokat politizálnak, amely nem méltó egy metálbandához. Sharon den Adel most rámutatott arra, hogy a politika és a világban zajló események mindig is jelen voltak a zenéjükben csak sokkal burkoltabban, metaforák mögé zárva.
„Mindig is erősen inspirálódtunk a világ történéseiből, korábban is előfordult, hogy a II. világháborúról, a környezetvédelmi kérdésekről és az aktuális politikáról írtunk, de korántsem voltunk annyira nyitottak, mint a legutóbbi két lemezünkön. A világ is egy teljesen új irányt vett, a dolgok pedig szélsebesen változnak, ráadásul nem jóra, hanem sokkal rosszabbra. Édesmindegy, hogy környezetvédelemről vagy politikáról van-e szó, minden egyre rosszabb, mi pedig történeteket mesélünk, hiszen mindig is ezt tettük. Amikor stúdióba vonultunk kitört a háború Ukrajnában, majd Iránban megölték Mahsa Aminit – ezek a dolgok végül utat nyertek a zenénkbe.” – manifesztálja, hozzátéve, hogy:
„A világ azóta sem változott, helyette minden egyre jobban elmérgesedett, minden sokkal szélsőségesebb és embertelenebb lett. Ezek mind valós dolgok, amikről úgy érzem, zenészként muszáj nyíltan beszélnünk, mert az évek során számos hasonló eset történt, mint ami most Ukrajnában zajlik, csakhogy túlhamar elfelejtődött, mert közben sok egyéb más is történt. Mi hollandok ezt úgy szoktuk mondani, hogy ami ma hír, az holnap már szemét.” – mondja.
Fotó: ©Getty Images / Anne-Marie Forker /Press