Skeletá címmel, ma került a lemezboltok polcaira a Ghost vadonatúj nagylemeze, amely máris nagy sikernek örvend a célközönség körében. Tobias Forge számára azonban nehéz út vezetett a korong elkészüléséig, a zenész ugyanis most Metal Hammer hasábjain vallott arról, hogy az elmúlt 15 év súlya hirtelen nehezedett a vállára, amelynek nyomán életében először érezte úgy, hogy alkalmatlan egy újabb lemez felvételére.
„Falba ütköztem, majd rájöttem, hogy teljesen alkalmatlan vagyok erre az egészre, egyszerűen nem tudom megcsinálni.” – kezdte mesélni nehézségeit a zenész, aki a múlt évben nemcsak egy komplett turnét bonyolított le a bandával, de Rite Here Rite Now címmel egy filmet is mozivásznakra küldtek.
„Pontosan ugyanazt csinálom, mint amit az első albumciklusunk befejezésekor: vasárnap hazaérek a turnéról, szerdán pedig már kezdem is a felvételeket, mivel az új turnénk már teljesen meg van tervezve – és ez megy immáron 15 éve.” – folytatja Forge, aki ezúttal tartott néhány hónapnyi szünetet, mielőtt nekilátott volna az új Ghost-album munkálatainak. Elmondása szerint ez nagyban hozzájárult ahhoz, hogy pánikrohamok nélkül tudjon dolgozni.
A zenész már korábban is szót ejtett arról, hogy az Impera egy olyan alkotás lett, amely egyszeri és megismételhetetlen, sőt olyannyira kerek egész sztorit egyúttal lezárást kapott, hogy a folytatás eshetősége még csak fel sem merülhet. De akkor mégis miből inspirálódott és állt össze a Skeletá?
„Szuper büszke és elégedett vagyok az Imperával, viszont a lemezen elég erősen megmutatkozott a politikai befolyás és a társadalmi struktúra kritizálása. Ez olyasmi, amiről már nem lehet többet beszélni. Gondolkodnom kellett, hogy mit is csináljak. Aztán úgy voltam vele, hogy ahelyett, hogy rávilágítanék valami egészen másra, sokkal inkább egy olyan lemezt szeretnék készíteni, amely az alapvető érzelmeket helyezi fókuszba. Érdekesnek találtam, hogy olyan dalokat írjak, melyek a reményt, a bánatot, a szeretet és a gyűlöletet testesítik meg.” – manifesztálja.
A zenekarnak megannyi összetett, olykor egészen félreérthető témái vannak, melyeket a laikusok könnyűszerrel értenek félre, mit sem törődve azzal, hogy esetleg megértsék vagy kibontsák a legtöbbször csupán szimbolikus címeket. Ennek kapcsán most végre tiszta vizet öntött a pohárba Tobias, aki a Satanized című nóta kapcsán vallott arról, hogy a dal nem feltétlenül a megszállás vagy a megszállottság azon fajtáját mutatja be, amire elsőre gondol az ember...
„Az a tévhit járja körbe a dalaimat – beleértve az első lemezünkön szereplőket is –, hogy ezek az Ördögről szólnak, holott nem. Mindig is az emberiséggel foglalkoztunk, az élet és a halál fogalmával, az Isten jelenlétével vagy épp a hiányával. Egyes dalaink mélyebben reflektálnak egy bizonyos társadalmi aspektusra, vagy épp egy konkrét egyedre, az új lemez kapcsán azonban azt szerettem volna, ha az album az emberi létről, magáról az életről szólna.” – állítja.
Fotó: ©Rolling Stone