Opeth-őrületéről mesélt a Jinjer énekesnője

collagetso25.jpg

Ötödik nagylemeze kiadására készül az ukrán Jinjer, mely formáció igen nehezen készült el az új anyag szerzeményeivel, legutóbbi lemezük ugyanis 2021-ben jelent meg. A csapat már elkezdte az újdonság felvezetését, amelyről elmondták, hogy a 19. századra tesz majd kitekintőt, ugyanis túlontúl romantikus szellemiségű nótákkal készülnek.

A várva várt kiadványról ez idáig két dal került nyilvánosságra, a csapat elmondása szerint viszont az őszi turnén sokkal több nótát bemutatnak majd a nagyérdeműnek. A formáció énekesnőjét nemrégiben faggatta ki a Metal Hammer, nyilatkozatában pedig leginkább arról áradozott, miként formálta át az Opeth a zenei ízlését, illetve, hogy a banda frontembere, Mikael Åkerfeldt, miként vált az első számú példaképévé.

„Valamikor 2003 körül fedeztem fel az Opethet, lehettem vagy 16 vagy 17 éves. Egy barátomtól kaptam egy válogatás CD-t, amelyen különféle bandák szerepeltek, és ekkor hallottam életemben először a Damnationt. Azonnal beleszerettem, a rajongásom pedig azóta is szüntelen.” – meséli izgatottan az énekesnő, hozzátéve, hogy:

„Azóta is ez a kedvenc lemezem tőlük. Istenem, annyira hangulatos! Mikael Åkerfeldt hangja pedig annyira megnyugtató – még sosem hallottam férfi metálénekest ennyire tisztán énekelni, a hörgése pedig annyira mély… még sosem hallottam ehhez foghatót.” – mondja.    

A zenész végül az énekesnő első számú példaképe lett, akire olyannyira felnéz, hogy messze nem számít túlzásnak, amikor hősnek titulálja.

„Csodálatos zeneszerző; valóságos főnyeremény. Mikael inspirált arra, hogy olyan mélyen hörögjek, amennyire csak lehet, ugyanakkor igyekeztem más előadókat is imitálni, hogy végül azt csináljam, ami engem meghatároz. Opeth felfedezése egyfajta kinyilatkoztatás volt számomra. Akkoriban főleg nu metalt és alternatív zenét hallgattam, az Opeth révén viszont felfedeztem a progresszív metalt. Utánuk olyan csapatokat kezdtem hallgatni, mint a Tool, az Anathema, a Porcupine Tree és a Katatonia. Most leginkább a Soent és Riverside áll közel hozzám.” – tette hozzá.

Mint kiderült, a fesztiválszezon során sikerült elcsípnie a zenekart egy spanyol fesztiválon, a koncert végén azonban inába szállt a bátorsága, ugyanis olyannyira elhatalmasodott rajta a rajongói énje, hogy képtelen volt szót váltani bálványával.

„A nyár folyamán lehetőségem volt életemben először látni őket élőben, ugyanis mindketten a spanyolországi Rock The Coast fesztiválon játszottunk, és abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy közvetlenül a színpad felől nézhettem őket. Együtt énekeltem velük, és nagyon imádtam, de végül nem mentem oda Mikaelhez. Nem biztos, hogy hallania kellene, miként vélekedek a zenéjéről! Olyannyira megbénított a félelem, hogy nem tudtam volna értelmesen beszélni a hősömmel!” – nyilatkozta.   

Dark Chest Magazine – Online rockzenei magazin. Hírek, lemezkritikák, egyedi cikksorozatok

Cikkek, érdekességek, lemezkritikák, feltörekvő előadók kutatása/bemutatása

Friss topikok

süti beállítások módosítása