Simone Simons: „Imádom, hogy a magam ura lehetek”

simone-simons-epica-cantora-sboa-2024-gd-05_jpg.webp

Simone Simons augusztusban lepte meg a nagyérdeműt első, Vermillion című szólólemezével, amelynek elkészítésében a holland zenevirtuóz, Arjen Lucassen volt a segítségére. Noha az énekesnő nem különösebben volt rászorulva egy önálló korong kiadására, döntése mégis valahol önmagáért beszél, hiszen a hanghordozó útján, olyan bravúrokat mutatott meg magából, amelykbe egy Epica-lemezen mondjuk elvétve botlik bele a szemfülesebb hallgató.

A holland pacsirta számára azonban messze nem ért véget a munka neheze, az Epica ugyanis jelenleg is új lemezén dolgozik, amelynek debütálását 2025-re tűzték ki, rövidesen pedig befuttatják az első kislemezt is a várva várt kiadványról.

Simone-nal nemrégiben a spanyol MariskalRock riportere beszélgetett el, igen terjedelmesen, az interjú során pedig érdekességek egész láncolatát tudhattuk meg Simonsztól, aki nemcsak szólólemezéről mesélt, de arról is őszintén vallott, hogy nem feltétlenül találta volna meg a helyét a világban, ha nem lett volna belőle énekesnő.

„Az igazság az, hogy fogalmam sincs, hogyan találtam volna fel magam a világban, ha nem lett volna belőlem énekesnő, holott az éneklés mellett sok minden mást is csinálok. Sokoldalú művésznek tartom magam, mivel mindig is egy nagyon kreatív ember voltam. Mindig nagyon kreatív voltam, noha beismerem, nem szerettem suliba járni. Jó jegyeket kaptam, de nem szerettem tanulni, ezért inkább alkottam ezt-azt, és jobbára amolyan álmodozó voltam.” – vezeti fel a témát Simons.

„Nem hiszem, hogy megálltam volna a helyemet mondjuk egy hierarchikus nagyvállalatban. A magam ura vagyok, és nagyon élvezem ezt a fajta szerepkört. Fantasztikus emberek vesznek körül, itt vannak a barátaim, a családom, mindenki, akivel együtt dolgozhatom, mindannyian egyenlők vagyunk, megoszthatjuk egymással a terveinket, és ez csodálatos.” – folytatja, hozzátéve, hogy:

gettyimages-633731192-2048x2048.jpg

„Másrészt viszont, és ez minden énekesre vonatkozik, legyen az férfi vagy nő, nekünk folyton úgy kell énekelnünk, hogy közben ügyelnünk kell arra, hogy ne betegedjünk le, holott a hang a legkényesebb és a legérzékenyebb hangszer. Meg kell tanulnod vigyázni magadra, ami magába foglalja, hogy ne turnézzunk olyan intenzíven, ne legyen túlzottan sűrű a turnéterv, mivel fizikailag lehetetlen megbirkózni vele.” – ecseteli a szakmája árnyoldalait, hozzátéve, hogy:

„Volt idő, amikor én is túl messzire mentem, és kimerültem, ugyanakkor több kollégámnál is felmerült ugyanez a probléma. Persze felelősséget kell viselned mások iránt is, mert ha te nem vagy ott, akkor ők nem tudják megcsinálni a koncertet, és akkor senki sem kapja meg a fizetését, sem a zenekar, sem senki más a csapatból.” – fogalmaz.

Köztudott, hogy az énekesnő Epica-beli társai is kiemelkedő szerepet vállaltak szólólemeze elkészülésében, amely, mint kiderült egy tudatos döntés volt:

epica-studio-_-tim-tronckoe-2016-2.jpg

„Azt akartam, hogy az első szólóalbumomnak a zenekarom is részese legyen, mindezt anélkül, hogy átmenne az egész Epica 2.0-ba. Az éjszaka közepén, amikor nem tudok aludni, véletlenszerűen elindítom a saját dalaimat és az Epica új dalait, mivel folyton valamelyik dal jár a fejemben. Igen, nem alszom sokat, mivel folyamatosan a dalokon jár az eszem.” – osztja meg viccelődve.

De vajon van-e esély arra, hogy a Vermillion dalai egyszer a nagyközönség előtt is felcsendüljenek?      

„Azt kell mondjam, hogy ez csupán a kezdet. A turnéval kapcsolatban még nincsenek konkrét terveink, mivel hamarosan megjelenik az Epica új lemeze, amely kitölti majd minden időnket, de persze szeretnék egy kicsit a családommal is foglalkozni. Arjen egyébként sem rajong a hosszabb túrákért, de mindenképp megfontoljuk a lehetőségeinket, hiszen mégiscsak kár lenne, ha nem adnánk elő élőben ezeket a szerzeményeket. Egyelőre a zene és a hozzájuk készült kisfilmekkel kell beérnetek, de nagyon remélem, hogy egyszer élőben is elénekelhetem majd ezeket a tételek.” – vallja.

bandlandscape-54b2588e0.jpg

Dark Chest Magazine – Online rockzenei magazin. Hírek, lemezkritikák, egyedi cikksorozatok

Cikkek, érdekességek, lemezkritikák, feltörekvő előadók kutatása/bemutatása

Friss topikok

süti beállítások módosítása