Floor Jansen az örökös kívülálló

floor-jansen-blaest-mit-zu-schnell-vorbei-alle-weg.jpg

Floor Jansen rút kiskacsából fejlődött sikeres hattyúvá, ám az idevezető út keserédes momentumok sorozatával járt. Elmondása szerint világéletében cikizték a többiek, mivel kiskorában sokat költöztek, ezért mindenhol csak az „új lányként” címezték.

Floort azonban magassága miatt is rendre cikizték, a maga 183 centijével pedig manapság sem kímélik a különböző jelzőkkel.

„Magas voltam, és emiatt hosszú időn át bosszankodtam. Sokáig zaklattak emiatt. Ez nem volt szép. Hosszú ideig magányos voltam. Csak egy-két barátom volt.”mesélte korábban egy, a Metal Hammernek adott interjúban a magát egykoron szürke kisegérként definiált tehetség.

„Órákat vettem egy tanártól, aki folyamatosan arra bíztatott, hogy kezdjek el foglalkozni a zenével. Ezt úgy kell elképzelni, hogy akkoriban egy félénk, szürke kisegér voltam. És zaklattak is...ami egyáltalán nem volt szép. És akkor megkaptam a főszerepet az egyik iskolai darabban...” állítja.

Az énekesnő úgy fest hozzászokott a kívülálló szerepéhez, hiszen a Beste Zangers nevezetű műsorban popelőadók oldalán villantotta meg a metálzene rejtette izgalmakat, majd ugyanezt a német Sing Meinen Song-ban sem vette félvállról. A napokban vetítették az énekesnő napját, melyben az énekesek az ő karrierjében búvárkodtak, ám egyes énekesek többnyire Nightwish-dalok közül szemezgettek, néhányan a Tarja Turunen, illetve Anette Olzon neve által fémjelzett korszakból válogattak.

Az ezt övező videóban Floor ismét visszapillant a múltjába, s közben kiderül, hogy a sebei még a mai napig nem gyógyultak be:

„Nem volt fizikai erőszak, csak mindig mondtak valamit! Nem az volt a legrosszabb, amit mondtak, hanem az, hogy sosem fogadtak el.” – meséli.

Ezt követően menekült a zene felé, miután édesapja elkezdte tanítani gitározni. 1997-ben végül csatlakozott az After Foreverhöz, majd ezáltal szép lassan megnyíltak előtte a siker kapui. Elmondása szerint, hálásnak érzi magát, amiért folyamatosan olyan zenekarok élén énekelhet, amiben ő az egyedüli nő, mivel bár ötéves lánya a mindene, mégsem lenne idege folyamatosan sminkekről és gyerekekről diskurálni. Bandatársaival jobbára a természet, a politika, és a zene kerül kivesézésre.

„Én megértem, hogy más vagyok: Nem vagyok popénekes, nem vagyok német, viszont megvan a saját hangom, és szerintem ez a legfontosabb, elmesélhetem a saját történetem, amit mindenki átérezhet.” – vallja a Sing Meinen Song kamerái előtt.

A videóban bekukkanthatunk a Van Dahl család kis rezidenciájába, többek között, hogyan épít Freja egy hóember/királynő kombót, illetve, hogyan áradozik Floor férje, Hannes Van Dahl arról, hogy mennyire csodálatos anyuka is Floor. Floor és Hannes egyébként 2013-ban találkoztak egymással, 2016-ban pedig össze is házasodtak. Egy évvel később, 2017 márciusában született meg egyetlen kislányuk, Freja. 

Dark Chest Magazine – Online rockzenei magazin. Hírek, lemezkritikák, egyedi cikksorozatok

Cikkek, érdekességek, lemezkritikák, feltörekvő előadók kutatása/bemutatása

Friss topikok

süti beállítások módosítása