Nyáron jelent meg az Arch Enemy visszatérő lemeze, ami a Deceivers elnevezést kapta. A banda azóta sem tud betelni a megannyi pozitív visszajelzéssel, amelyek számos eladási- és lejátszási listán kiemelkedő helyekre repítették az újdonságot, ami voltaképp világszerte üstökösként tartolt kritikusok és rajongók szerint is egyaránt.
A banda viszonylag újított a hangzásán, ami amellett, hogy továbbra is megtartotta a jellegzetes arch enemys jellemvonásokat, Alissa White-Gluz révén ezúttal is helyet kapott egy kis időre a tiszta ének, ami korábban egyáltalán nem volt jellemző a bandára. Erről és az extrém stílus képviseléséről beszélt most Michael Amott az ausztrál Loud magazinnak.
„Mindannyian tudtuk, amikor 2014-ben Alissa csatlakozott a bandához, egy teljesen új eszköztárral érkezett, amivel énekesként képes. Dalszerzőként ez nekem számos ajtót megnyitott. Fontolóra vettem, hogy a gitárra írt dallamokat esetleg az énekkel helyettesítsük, vagy legalább hagyjuk, hogy ő találja ki a dallamot. Minden egyes dallamot gitárra írok, ez mindig is így volt.” – mondja.
„Talán néhányan a legkitartóbb rajongói közül úgy gondolják, hogy én, vagy mi visszatartjuk őt, ő viszont majd' meghal azért, hogy többet énekelhessen a tiszta hangszínén a lemezeken. A helyzet viszont egyáltalán nem ez. Szeret hörögni és extrémebb éneket csinálni, na meg persze ez az Arch Enemy jellegzetessége; az én dallamos gitármunkám és az extrém ének.” – folytatja.
„Számos olyan banda van, amely hörgést és tiszta éneket is használ. A legtöbbjükért egyáltalán nem rajongok – többükre azt kell mondanom, hogy a dallamokat egyáltalán nem érzem metálosnak, sokkal inkább olyan mintha egy kisfiú énekelne a kórusban. Egyszerűen nem működik. (...)” – tette hozzá, kiemelve, hogy számos olyan énekes tartozik a fő kedvencei közé, akik tiszta énekhangon énekelnek.