Subway To Sally – Eisheilige Nacht – Back To Lindenpark (2021)

eisheilige-nacht-back-to-lindenpark-subway-to-sally.jpeg

A napokban jelent meg a Subway To Sally újdonsága, ami egy hangulatban gazdag online koncert eredménye lett. A csapat igencsak kitett magáért, hiszen néhány daluk vendégek közreműködésével lett ékesítve, és hogy ne csak ennyi legyen a csavar az egész estében, a csapat betanult egy számukra kedves tételt az adott előadótól, ami mondani sem kell, hogy hab volt a tortán.

Az Eisheilige Nacht minden évben megrendezésre kerül a zenekar jóvoltából, a Covid-19 azonban rendesen betett az eseményre, amit halasztani kellett, üzenete azonban merőben más lett az eddig megszokottaktól. Az Intróban egyébként szó is esik a pandémiáról.

Eric Fisch és csapata otthonos környezetet teremtett a választott helyszínen, hiszen ahelyett, hogy a színpadon állva zenéltek volna, a színpad előtt rendezkedtek be, ahol temérdek szőnyeg terült el, ezzel testközelivé téve a koncertet. A dübörgést végül a Messias című dalukkal kezdték meg, majd egy rövid felkonf után érkezett is a Königin der Käfer. Elhangzott még az Unsterblich és az Imperator Rex Graecorum, majd kezdetét vette az est fénypontja...

Megérkeztek ugyanis a Schandmaul muzsikus lánykái, majd a fent említetteknek eleget téve egy Schandmaul-nótával folytatták a koncertet, a Dein Anblick képében. A frontember elmondása szerint lehetetlen küldetésnek látszott, hogy a Thomas Lindner utánozhatatlan hangjára épült dalt sikeresen elő tudja adni, mégsem lehetett észre venni, hogy ez a tétel nem a Subway munkásságának darabja, olyannyira jól illeszkedett az egész történetbe. Történelmi percek következtek, hiszen dalpremier volt soron, igaz a nótát már jól ismeri a közönség, élőben azonban még egyszer sem játszották el.

A Kleid aus Rosen ugyanis első sorban három, különböző hangfekvésű női hangból építkezik, a schandmaulos lányok pedig ezúttal hangjukat is megcsillogtatták – nem kis sikerrel. A tétel egyszerűen hibátlanul szólt! A Feuerschwanz Das Elfte Gebotja volt az első dal, ami a legjobban érdekelt, és hát nem is csalódtam. Igaz, amikor Ben Metzner vokálját vártam, akkor Eric kezdett énekelni, és elképesztő, hogy a plusz hangszer mellett a duett változat is remekül áll a dalnak.

A szőke muskétás-herceg a Sieben című dalban alakított fényűző munkát, és már ekkor megfogalmazódott bennem az, hogy Subway-dalok sokkal jobban szólnak duett változatban, de azért szólóénekben sem kutya az egyszer biztos. Patty Gurdy egyre nagyobb meglepetés számomra!  A német zenészlányt először a dArtagnan kapcsán kezdtem jobban megismerni, bár már korábban is tisztában voltam a munkásságával. Az énekesnőként is tevékenykedő Patty elképesztő hangokat villantott a Kalte Winde című dalban, egyszerűen lenyűgőző, a Minne pedig csak tovább fokozta az eseményeket.

Hatásszünet gyanánt három dalt adtak elő, mielőtt még további vendégeket invitáltak volna a bulira. A Lord Of The Lost énekese szintén két dalt (egyik a sajátja) egészített ki, majd MajorVoice váltotta, aki szintén ki tett magáért. A Saltatio Mortis tagjai tovább emelték a színvonalat, majd az i-re a pontot a Veitstanz című szám tette fel, amiben minden vendégük szerepet kapott. Ez az a dal, aminek hallatán az ember nem a szövegre és az énekre figyel, hanem a hangszerekre, amik folyamatosan elkápráztatják a hallgatókat – zseniális élmény.

subway-to-sally-promo.jpg

Ezt követően még további hat tétel hangzott el ezen a korszakalkotó estén, ami minden tekintetben mérnöki pontossággal lett kidolgozva. A zenekar nem adott sem sokkal többet, sem kevesebbet annál, mint amit a pandémia alatt el lehet várni egy zenekartól. Kifejezetten tettszett, hogy az otthonos környezet mellett megmaradt a kommunikáció, ami egyes zenekarokra nem jellemző. A németeknek leesett, hogy mindazok ellenére, hogy ők csupán a stábot látják, őket nagyon is figyeli a közönség a képernyőkön keresztül, ezért minden tőlük telhetőt megtettek annak érdekében, hogy egyensúlyba hozzák a próbaterem-szerű zenélést egy átlag, nézőkkel teli fellépéssel. Nekem nagyon átjött a koncertalbum hangulata, és ha mondjuk csukott szemmel hallgatom a dalokat, akkor nem a szőnyegekkel borított helyiség ugrik be, hanem egy díszletekkel megpakolt színpad, ahol a csapat frontembere két dal között kommunikál a néppel, majd felkonferálja a következő tételt.

9.5/10

Dallista:

Disc 1

1. Intro
2. Messias
3. Königin der Käfer
4. Unsterblich
5. Imperator Rex Graecourm
6. Dein Anblick
7. Kleid aus Rosen
8. Das Elfte Gebot (Feuerschwanz)
9. Sieben
10. Kalte Winde
11. Minne (FAUN Version)
12. Henkersbraut
13. Falscher Heiland
14. Tanz auf dem Vulkan

Disc 2

1. Drag Me to Hell
2. Island
3. Kein Meer zu Tief
4. Arme Ellen Schmitt
5. Eisblumen
6. Sie tanzt allein
7. IX (Saltatio Mortis)
8. Veitstanz (2014 Version)
9. Grausame Schwester
10. Alles was das Herz will
11. Aufgewacht
12. Ausgeträumt
13. Outro
14. Julia und die Räuber

Dark Chest Magazine – Online rockzenei magazin. Hírek, lemezkritikák, egyedi cikksorozatok

Cikkek, érdekességek, lemezkritikák, feltörekvő előadók kutatása/bemutatása

Friss topikok

süti beállítások módosítása