Fernanda Lira: „Tarja megváltoztatta az életem”

collage5760.jpg

Fernanda Lira neve a Nervosa és Crypta zenekarok kapcsán csenghet ismerősen, ebből adódóan pedig egyike azon énekesnőknek, akik a hörgést elsődleges használják előadás közben. Fernanda most elárulta nem volt ez mindig így, hiszen legnagyobb példaképe a Nightwish alapító-énekesnője, Tarja Turunen.

Elmondása szerint, a finn metálkirálynő azonnal levette őt a lábáról hangi adottságaival, neki pedig elhivatott szándéka volt Tarja nyomdokaiba lépni. Első találkozása a Nightwish-sel a formáció első DVD-je, a From Wishes To Eternity volt, amit édesapjának köszönhetően fedezett fel.

Megváltoztatta az életem. Tarja azonnal inspiráló lett számomra, ő lett a példaképem, a múzsám. Egy hét alatt az egész DVD-t betanultam.

– fogalmazott.

nw08.jpg

Szó szerint, a nap 24 órájában Nightwish-t énekeltem, ennek azonban meg volt az ára: két ciszta is keletkezett a hangszálaimon, mivel ugyanúgy énekeltem mint Tarja, persze technikailag teljesen rosszul.

– vallotta, majd elárulta, hogy az Oceanborn című lemez is nagy hatással volt rá, a Once azonban már kevésbé nyerte el a tetszését, mindezek ellenére, kihagyhatatlannak tartotta a koncertet, hiszen akkoriban már hatalmas rajongójává vált a finneknek.

Elmondása szerint, étlen-szomjan, esőtől áztatva várta a zenekart és a koncertet, fordító híján pedig biztos abban, hogy rosszul írta a nekik szánt üzenetét, amit Marco Hietala furcsa reakciója csupán alátámasztott.

Évekkel később, a szólókarrierje során dedikálást tartott, és tudtam, hogy mennem kell. Korlátozott számú megjelenés volt, de a barátaimmal korán felkeltünk és sikerült eljutnom. Csak remegni és sírni tudtam, miközben elmondtam, mennyire fontos nekem. Mindezeken túl, csupán a Wishmasteremet sikerült az asztalra dobnom, hogy dedikálja. Egyébként is, Tarja volt a legnagyobb szenvedélyem a metálban. ♥️

– fejezte.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Fernanda Lira (@fefemetal) által megosztott bejegyzés

Dark Chest Magazine – Online rockzenei magazin. Hírek, lemezkritikák, egyedi cikksorozatok

Cikkek, érdekességek, lemezkritikák, feltörekvő előadók kutatása/bemutatása

Friss topikok

süti beállítások módosítása