Sharon den Adel: „Sosem fogunk színpadra állni tankokkal”

tumblr_2e9c0c520cded994ddb3f248db101f58_b345ffc4_12800.jpg

Évekig tartó huzavona után végre kiderült, hogy idén októberben hódít világot a Within Temptation várva várt új nagylemeze, ami a Bleed Out elnevezést kapta. A formációt vélhetően senkinek sem kell bemutatni, noha jól látható, hogy az évek során meredeken átírták a csapat történelmét.

A Within Temptation kalandos útja még 1996-ban vette kezdetét, s a szimfonikus/gótikus metal egyik legemblematikusabb veteránjaiból egyszer csak modern úttörőkké váltak. Sharon den Adel és férje, Robert Westerholt a Metal Hammernek adott egy terjedelmes interjút, amelyben meséltek többek között az új dalok hátteréről, ugyanakkor arról is, hogy dacára a jelentős változásoknak, továbbra sem kopott le róluk a szimfonikus metal jelző, ők azoban mégsem tudnak már azonosulni sem a stílussal, sem pedig a megnevezéssel.

Noha elmondásuk szerint az új dalok többségében továbbra is használtak szimfonikus elemeket, mostanra már túlnőttek a szimfonikus metálon, noha úgy vélik, hogy a Bleed Out lett karrierjük csúcspontja, avagy a tökéletes lemez, ami minden tekintetben ütős, és erőteljes.

„Már nem érezzük úgy, hogy szimfonikus metal banda lennénk. Tulajdonképpen, nekem fogalmam sincs, hogy mégis minek nevezzem magunkat, egyszerűen nem tudom bekategorizálni magunkat.” – fogalmaznak.

A csapat szószólói azt sem voltak restek elárulni, hogy amint befejezték a Bleed Out készületeit, máris a következő lemezen kezdtek gondolkodni, noha jól tudják, hogy ehhez is kellő idő és energia szükséges.

„Különös, de amikor végeztünk a Bleed Outtal, rögtön azt gondoltunk, hogy csinálnunk kell a következőt, az időnket most egy újabb lemeznek kell szentelnünk. A pandémia alatt teljes erőbedobással dolgoztunk, mindenki otthon, minden egyes percét imádtam, ugyanakkor nagyon elfáradtam. Már nagyon vártam, hogy egy kis időre szünetet tartsunk.” – vallja Sharon.

A zenekart arról is megkérdezték, hogy mi a véleményük a mesterséges intelligencia által kreált zenéről, és hogy ez kihatással van-e a valós zenészekre.

tumblr_67463d7be8e89f3ee486d1145cc84442_a16558f8_12800.jpg

„A zene nem arról szól, hogy csak úgy meghallgatsz valamit, az egész mögött egy komplett sztori van, hogy hol is tartottál egy adott időben. Érdekeltek vagyunk e téren, hiszen ez egy óriási kísérlet.” – osztja meg gondolatait Robert, noha a téma egy kisebb vitát generált Sharon és Robert között, ugyanis amíg Sharon határozottan a mesterséges intelligencia ellen van, addig Robert szerint tökéletesen bizonyítható a különbség, aközött ha ők készítik a dalaikat, és aközött, ha a mesterséges intelligencia vetemedik arra, hogy Within Temptation-nótát alkosson.

Tény, hogy a zenekar mostanában igen sokat foglalkozik a háborús témákkal is, olyannyira, hogy a dalok többségét pont az ukrán-orosz háború inspirálta, emiatt pedig kapott is rendesen hideget-meleget Sharon és csapata; a fanok többsége szerint ugyanis a banda túlságosan is sokat foglalkozik a témával, ezért jobban tennék, ha kevésbé vennének részt az ilyesfajta propagandában. Az interjúból azonban kiderült, hogy a Within Temptation valójában egyfajta anti-Sabatonként funkcionál: foglalkoznak a háborúval, de nem mindenáron.

„Nem írunk háborús dalokat, nem is adunk történelemleckéket, ez csupán az emberi sorsok elmesélése. Sosem fogunk színpadra állni tankokkal.” – veszi védelmébe önmagukat Sharon.

Amellett, hogy saját belátásuk szerint a Bleed Out lesz a valaha kiadott legkeményebb nagylemezük, Sharon azt is elmondta, hogy minden sztorinak komoly üzenete és háttere van, ugyanakkor a kulcsszó, amivel leírható az egész alkotás, a szabadság.

Az énekesnő azt is megosztotta a nyilvánossággal, miszerint egyik alkalommal egy Within Temptation-fan rendesen a torkának ugrott, mivel elmondása szerint Raise Your Banner című daluk félreértelmezhető. Sharon ugyanis a háború kitörése óta Ukrajnának ajánlja a tételt, a színpadon pedig ukrán zászlót lobogtat a kezében, míg a dalban van egy olyan sor, hogy „Blood For Freedom”. Ezek összessége váltotta ki a Sharont letámadó „fan” haragját, elmondása szerint ugyanis a zenekar csak ámítja magát, hogy ez a dal a háború ellen szólna, sokkal inkább mellette érvel, hiszen az érintetteknek valóban a vérükbe kerül a szabadságuk.

via Metal Hammer

Fotók: ©Tim Tronckoe

Dark Chest Magazine – Online rockzenei magazin. Hírek, lemezkritikák, egyedi cikksorozatok

Cikkek, érdekességek, lemezkritikák, feltörekvő előadók kutatása/bemutatása

Friss topikok

süti beállítások módosítása