Múltról és jelenről mesélt Tarja és Sharon den Adel

462662868_1102158477936640_2261821300566215589_n.jpg

A szimfonikus metál úttörőinek számít a Nightwish és a Within Temptation, a két zenekar ugyanis nemcsak ugyanabban az évben indult hódító útjára, de debütáló lemezeiket egy azon évben küldték a lemezboltok polcaira. Mára már mindkét zenekar más-más műfajban mozog otthonosan, a Nightwish például visszatért a folkosabb terepre, a WT pedig a modern metal talaján horgonyzott le.

A két zenekarnak persze akad közös múltja, de a jelen is szorosan összefonja őket. 2013-ban jelent meg Tarja és a Within Temptation közös duettje, a Paradise (What About Us?), amely a hollandok 2014-es, Hydra című lemezén kapott helyet, de Tarja 2016-os The Brightest Void – The Prequel című anyagán is visszaköszönt.

Tarja és Sharon den Adel most a Metal Hammernek nyilatkozott múltról és jelenről, erősen reflektálva arra, hogy bizony mindkét csapat furcsának hatott pályafutásuk elején.

„Gyakran éreztük furcsán magunkat, mert a mi bandánkban női énekes van, holott az összes többi bandának férfi énekese volt. Plusz az elején én nem igazán ebben a műfajban voltam otthon, én amolyan grunge-csaj voltam.” – idézi fel a kezdeteket Sharon.

„Klasszikus zenét tanultam, tehát a metálban egészen furcsa hatást keltettem, de sosem hagytam, hogy ez megzavarjon. Éreztem a közönség szeretetét, és a kollégák is nagyon kedvesek voltak velem, szóval nem volt szükség arra, hogy tököket növesszek. Meglehet, hogy ez a megszokásnak köszönhető, két fiútesóm van, ráadásul én voltam az egyedüli lány az általános iskolai osztályomban is. Hat évig csak fiúkkal voltam körülvéve.” – emlékszik vissza Tarja.

„Amikor először hallottam a Within Temptationt, azt gondoltam, hogy: »Ennek a nőnek angyali hangja van«. Már a kezdetektől fogva tisztában voltam a létezésükkel, habár mi akkoriban még a Nightwish első lemezén dolgoztunk.” – meséli ismertségükről a Nightwish alapító-énekesnője, míg den Adel, hasonlóképp vélekedik a Nightwish-ről:

„Amikor először szereztem tudomást a Nightwish-ről épp együtt játszottunk egy fesztiválon. A közönség nagyon izgatott volt a zenekar miatt, ezért mi is elmentünk megnézni őket. Tarja színpadi jelenléte azonnal lenyűgözött bennünket. Nagyon erős kisugárzása volt...akár egy díva.” – fogalmaz Sharon.

„Olyan érzésem van, mintha mindig is ismertük volna egymást. Már a találkozásunk előtt is volt egyfajta kapcsolat közöttünk, legalábbis én így érzem. Egészen biztos, hogy Sharon is hasonlókon ment keresztül, mint én, örülök, hogy végre megismerhettük egymást.” – tette hozzá Turunen.

Dark Chest Magazine – Online rockzenei magazin. Hírek, lemezkritikák, egyedi cikksorozatok

Cikkek, érdekességek, lemezkritikák, feltörekvő előadók kutatása/bemutatása

Friss topikok

süti beállítások módosítása