Dalok nyomában: Tarja – Tears In Rain

tir_web-1024x10240.jpg

Imádjuk őket, énekeljük őket, akár napi szinten (is) lepörgetjük őket, de vajon van fogalmunk arról, hogy miről is szólnak pontosan kedvenc dalaink? Vadonatúj cikksorozatunkban kedvenc dalaink kerülnek kivesézésre, hiszen függetlenül attól, hogy az előadók olykor a hallgatókra bízzák a nóták jelentését, – mintegy esélyt adva, hogy a hallgatók megtalálják önmagukat a sorokban –, a szerzők rendre vagy saját tapasztalataikat gyurmázzák szöveggé, vagy jelentős kutatás után valamely megtörtént eseményt tűznek tollvégre.

Tekintve, hogy mindennek van miértje, most tüzetesebben utánajártunk a közkedvelt szerzeményeknek, olyan részletek után kutatva, melyek nemcsak más színben tüntetik fel az adott nóta jelentőségét, de remélhetőleg olyan izgalmas információk is felszínre kerülnek melyekre korábban még csak nem is gondoltunk volna. Tarts velünk!

Elsőként Tarja egyik legpazarabb slágerére esett a választás, mely tétel hamar az énekesnő új lemezének húzódarabja lett, na persze nemcsak azért, mert az eddigi legkeményebb szerzeménye lett, hanem azért is mert egy vagány klippel is tökéletesen vizualizálva lett a Tears In Rain története.

A Nightwish alapító-énekesnője 2019-ben dobta piacra In The Raw című nagysikerű lemezét, ami minden tekintetben az énekesnő egyik legkiemelkedő alkotása lett. Elmondása szerint a nótákat egytől egyig személyes tapasztalatai ihlették, ezzel pedig az In The Raw a valaha írt legszemélyesebb kiadványa lett.

Nem is olyan véletlen, hogy a vokalista ekképp nyilatkozott a kiadványról, hiszen a tavaly megjelent, Singing In My Blood című kötetében hozta nyilvánosságra féltve őrzött titkát, miszerint 2018-ban agyvérzése volt. Tekintve hogy idejében észlelték a bajt, az énekesnő megkapta a szükséges ellátást, melynek köszönhetően nem maradt maradandó károsodása, emellett jelét sem láthattuk annak, hogy hajszálon függött az élete.

A vitathatatlan tehetségű énekesnő egyik kislemezének a Tears In Rain című dalt választotta, mely tétel a lemez egyik legkeményebb slágere lett, ugyanakkor a fő mondanivaló jelentősen kapcsolódik a vokalista stroke-jához. Laikusként mindenki egy szakítós, hatvan vödör könnyes szerzeményt sejthet a háttérben, a valóság azonban még csak megsem közelíti a témát. A nóta valójában a nehézségek leküzdéséről szól, ezzel pedig az is kiderül, hogy az énekesnő agyvérzése voltaképp a fő motivációként kapott szerepet mind a dal, mind az egész lemez kapcsán.

tarja-tears-in-rain-official-music-video-album-in-the-raw-out-august-30th.jpg

„A harmadik kislemezemhez egy nagyon erős videót kerestem. Nem akartam belemenni a klisékbe, szakítós sztori, eső és könny, stb. A dal a nehézségek leküzdéséről szól, melyek az élet bármely területén előfordulhatnak. Florian Kaltenbach rendező utasítására, kerülnöm kellett a nyilvánvalót. Akciós videót akartam, amiben én is szerepelek. Az ő ötlete volt a roller derby, én pedig imádtam.” – fogalmazott az énekesnő.

„Nem korcsolyáztam sokat, holott fiatal koromban rengetegszer korcsolyáztam már, azonban rövidesen ráébredtem, hogy ez teljesen más. Meg kellett tanulnom, amire mindössze három napom volt, mielőtt elkezdtük volna a felvételeket Londonban! Azonnal tudtam, hogy nagy bajban vagyok. Már-már gyakorivá vált, hogy sérülést szerzek a videóimban, és ez most sem történt másként.” – árulkodott.

„Az otthonomhoz közeli gördeszkapályán szereztem sérülést, és elmozdult a farkcsontom – eltörtem a seggem! Az iszonyatos fájdalom ellenére letoltam két show-t és és a klipet is befejeztem, mindezt törött fenékkel. Akárcsak a videó történetében, úgy az életben is túljutottam a magam nehézségein. Ha a videó egyes részeiben látod rajtam a fájdalmat, akkor biztos lehetsz benne, hogy ez nem színészkedés. A rolleres lányok és a stáb is nagyon vigyáztak rám, az állapotom ellenére pedig hatalmas élmény volt. Nagyon jól szórakoztam.” – tette hozzá.

A finn énekesnő sosem fukarkodott az olyan dalokkal, melyek igencsak bensőségesek, sokszor ezek útján hívja fel a figyelmet a világban uralkodó, olyan égetően fontos témákra, melyek felett az emberiség hajlamos olykor szemet hunyni, pedig nem ez a helyes megoldás! A Tears In Rain most arról regél, hogy minden nehézség leküzdhető, minden rosszból fel lehet állni, sőt, szép felállni, hiszen azzal, hogy új erővel és célokkal ruházzuk fel önmagunkat, az rengetek kaput megnyit számunkra, melyekről azt gondoltuk, hogy már sosem fognak kitárulni előttünk.

Cikkünk következő részében egy teljesen más zenekarral fogunk foglalkozni, és egy olyan dallal, amit milliók szeretnek szerte a világon, eredetéről azonban ritkán vagy korántsem lehetett annyit hallani...

Dark Chest Magazine – Online rockzenei magazin. Hírek, lemezkritikák, egyedi cikksorozatok

Cikkek, érdekességek, lemezkritikák, feltörekvő előadók kutatása/bemutatása

Friss topikok

süti beállítások módosítása