Tarja: „Nincs miért elnézést kérnem”

noname58588.jpg

December 2-án jelent meg a finn énekesnő első válogatáslemeze, ami a Best Of Tarja: Living The Dream elnevezést kapta. Tarja ezúttal is egy mozgalmas évet tudhat maga mögött, ugyanis amellett, hogy visszatért a színpadra, kiadta első kötetét is a Singing In My Blood képében, ugyanakkor ismét zsűrizett a finnországi Voice ikonikus piros székében.

Tarját mostanság a már fent is említett válogatáslemez kapcsán faggatják, hiszen jobbára mindenkit az érdekel, mennyire is volt megterhelő eldöntenie, mely szerzemények kerüljenek fel a kiadványra. Mint kiderült, a válogatáslemez és az énekesnő könyve szoros kapcsolatban áll egymással, ugyanis a könyv megírása közben merült fel a lemez ötlete, ami több, mint két évig motoszkált a Nightwish alapító-énekesnőjének fejében.

Noha manapság már gyerekjátéknak számít megírni egy lemezre való nótát, volt idő, amikor az egyáltalán nem így volt, a Nightwish-ből való távozásár követően ugyanis kétségek árnyékolták be Tarja hogyan továbbját, mígnem megszületett a My Winter Storm című nagylemez, amit máig nagy becsben tart az énekesnő. Ennek apropóján tette fel a kérdést a Metal Insider, hogy melyik lemezét volt a legnehezebb elkészítenie, melyik szolgáltatta a kihívások táptalaját?

„Egyértelműen az első, a My Winter Storm. Mivel hosszú időn át frontember voltam egy zenekarban, a bandában sosem írtam dalokat, mindössze énekeltem és ennyi. Fogalmam sem volt arról, mi minden van bennem dalszerzőként. Egy teljesen új világ nyílt meg előttem. Meg voltak a magam elvárásai, ugyanakkor minden irányból nyomás nehezedett rám. Új kiadót kellett találnom, aztán új zenészeket, akikkel dolgozhatok. És akkor még ott a producer. Minden új volt.” – eleveníti fel a történéseket.

collage58568.jpg

„Őszintén szólva, úgy festettem mint egy idegroncs. Több zeneszerzővel írtam a dalaimat, ezek pedig kifejezetten feszült gyűlések voltak. Természetesen büszke vagyok az albumra, hiszen olyan ártatlan. Ha mondjuk visszamennék az időben, hogy újra felvegyem, úgy egészen biztosan új lenne nekem. Számos dolgot másként csinálnék a mai tapasztalatommal, ugyanakkor nem merném piszkálni. Ennek ilyennek kell lennie. Büszke vagyok a kezdeteimre, noha óriási kihívást jelentett.” – mondja, majd a folytatásban szó esett a legutóbbi, In The Raw című alkotásáról is.

„Egy nagyon érdekes utazást tettem önmagamban, amolyan önfelfedezést, ahol ráleltem a bennem rejlő sötétségre és annak szépségeire. Rájöttem, hogy a művészetemmel szabadon kifejezhetem magam. Igazán felszabadító, hogy te uralhatod a saját karriered. Több dolgot csinálok egyszerre, amit igazán élvezek. Minden nap kihívásokkal nézek szemben, és valamiért keresem is őket.”osztja meg gondolatmenetét.

„Ilyen az élet. Az élet tanít téged. Ennek értelmében elmondhatom, hogy egyetlen hibámat sem bántam meg, amit valaha elkövettem. Nincs miért elnézését kérnem. Szóval, ilyen szempontból mondhatom, hogy felnőttem, hiszen mindenek előtt sokkal jobban megismertem magam, mint embert.” – tette hozzá.

Természetesen azt a furfangos kérdést is feltették az énekesnőnek, hogy ha egyetlen Nightwish-dalt választana, amire mindegyiknél jobban büszke, akkor vajon melyik lenne az?

„Az elejétől a végéig az összes lemezünk teljesen más. Minden album különbözik a másiktól. Ha egy dalt kellene választanom... Nos, különösen büszke vagyok az utolsó albumunkra [Once]. Minden lemezünkre büszke vagyok, de az utolsó kapcsán úgy érzem, hogy végre megérkeztünk; a dalszerzés, a hangom, a zenekar, az érzelmek szintjén. Minden összeállt az utolsó lemezre.” – nyilatkozza.

gettyimages-550269131-2048x2048.jpg

„Bizonyos szempontból sajnos nekem ez az utolsó lemezem. Viszont a Once egy nagyon erős, érzelmes lemez. Rengeteg olyan dal van rajta, melyeket a mai napig nagyra tartok és kincsként őrzök, különösen a nagyzenekari darabokat. Éppen ezért nehezemre esik csupán egyetlen dalt kiemelnem.” – egészíti ki.

Dark Chest Magazine – Online rockzenei magazin. Hírek, lemezkritikák, egyedi cikksorozatok

Cikkek, érdekességek, lemezkritikák, feltörekvő előadók kutatása/bemutatása

Friss topikok

süti beállítások módosítása