Kedvenceink kedvencei: Ambre Vourvahis

306550569_615290056634200_5988360553449685242_n00.jpg

Ambre Vourvahis nevét tavaly ismerhette meg a nagyközönség, ugyanis 2022 májusában debütált a német Xandria énekesnőjeként. A zenekar alapítója, Marco Heubaum közel hat év után döntött úgy, hogy nem hagyja süllyesztőbe merülni a zenekart, hanem egy új lemez komponálásával új életet lehel a már sok mindent megélt formációba.

Mint kiderült, Marco Heubaum kivételével szinte a teljes legénység lecserélődött, így a február 3-án érkező The Wonders Still Awaiting című alkotást már egy teljesen új brigád játszotta fel. A dalszerző nemrégiben adott egy átfogó interjút Rafa Basa-nak, melyben elmondta, hogy az új lemezen több stílusjegy ötvöződik, ennek értelmébe felesleges lenne csupán szimfonikus metálként emlegetni, ami saját belátása szerint nem is valódi műfaj, hanem sokkal inkább egy eszköz, ami utat mutat az alkotási folyamatnak.

A zenekar újdonsült frontlányát is igen nagy érdeklődés övezi, több interjút is adott már az elmúlt időszakban, egy brazil lapnak pedig arról mesélt, hogy mely lemezek a legnagyobb kedvencei illetve, hogy ezek milyen hatást gyakoroltak pályafutása kialakításában. Elmondása szerint édesapja révén mindig zeneszó töltötte meg az otthonukat, de ezek leginkább a 60-as/70-es évek muzsikái voltak, ő azonban teljesen más stílusú lemezeket sorolt fel favoritok gyanánt.

Franz Ferdinand — You Could Have It So Much Better (2005)

„Az ezredforduló környékén szerettem meg a brit rockot, ez a banda és ez a lemez is felkeltette az érdeklődésem a hangszerek iránt, különösen a gitárok kezdtek érdekelni. Gitározni tanulta, egy kis ideig pedig játszottam is rajta.”

Michael Jackson — HIStory: Past, Present and Future, Book I (1995)

„Évekig visszatérő darab volt nálam. A Dangerous albumja is megvolt, de a 2000-es évek elején újra elkezdtem hallgatni, amikor már kicsit idősebb lettem, olyan 8-10 éves. Szerintem még mindig a valaha élt legnagyobb popművész.”

Cradle of Filth – Nymphetamin (2004) és Thornography (2006)

„E két lemez sodort az extrém metál felé, teljesen elbűvöltek. Valószínű, hogy ezek hatására kezdtem érdeklődni a hörgés iránt, azt gondolván, egyszer én is kipróbálhatnám.”

Nightwish – Once (2004) és Within Temotation – Mother Earth (2000)

„Nagyon fontos számomra ez a két lemez, ugyanis ezek révén kezdtem el metál hallgatni. Azonnal megszerettették velem a metál – ekkor lehettem vagy 11-12 éves."

 

Dark Chest Magazine – Online rockzenei magazin. Hírek, lemezkritikák, egyedi cikksorozatok

Cikkek, érdekességek, lemezkritikák, feltörekvő előadók kutatása/bemutatása

Friss topikok

süti beállítások módosítása