Subway To Sally – Himmelfahrt (2023)

a3277630003_10.jpg

Márciusban került boltokba a német Subway To Sally vadonatúj nagylemeze, amely igen szép sikereket ért el a célközönség körében. A formáció tizenegy dalt rögzített az újdonságra, ezek közül pedig többet is megosztottak előzetesként.

A srácok a lemez debütálását követően egy különleges minialbumot is boltokba küldött König Der Asche címmel, ami további nyolc dalt foglal magába, ezek közül kettő vadonatúj szerzemény, amelyek csakis kizárólag a König Der Asche részlegén kaptak helyet, a többi dal pedid többnyire feldolgozás, melyek már hallhatóak voltak korábban 2021-ben debütált Eisheilige Nacht – Back To Lindenpark címre keresztelt koncertlemezen, amely a zenekar online bulija volt még a pandémia alatt.

A zenekar legutóbbi lemeze még 2019-ben látott napvilágot Hey! elnevezés alatt, így érthetően a rajongók már ki voltak éhezve a banda újdonságára, amely a visszajelzések alapján nem is okozott csalódást, hiszen a kritikusok is többnyire pozitívan fogadták a hanghordozót, természetesen megérdemelten, mivel a Himmelfahrt elődjeként szuperáló Hey! Sem volt egy gyenge lemez, sőt, egészen eddig a csapat legkiemelkedőbb alkotásaként tekinthettünk rá, noha a  harminc plusz év pályafutásuk alatt már jó néhány kiváló korongot piacra dobtak.

A Himmelfahrt voltaképp a Hey! folytatásának is titulálható, a banda ugyanis pontosan ugyanazt a sémát követi, amit négy évnek ezelőtt is hallhattunk. Nyugtató jelleggel bír, hogy tarsolyukból ezúttal is szép számmal kirepültek a fülbemászó kategóriát erősítő dalok, melyek  nem csupán a szöveg által hagynak mély nyomot a hallgatóban, de ugyanúgy a hangszerelés is kiváló atmoszférát nyújt. A Was Ihr Wollt kezdeti taktusai például azon nyomban megmozgatják a nagyérdeműt, nem is olyan meglepő , hogy már kislemezként is óriási sikere lett a dalnak, ami rögtön az első refrénnél kicsúcsosodik. Az őt követő Leinen Los képében a lemez egyik legpazarabb dalához van szerencsénk, a középtempós Was Ihr Wollttal ellentétben ugyanis az egyik legprörgősebb nóta lett.

0031839241_10.jpg

A balladára hajazó So Tief is kellemes perceket okoz, noha az őt követő, közel kétperces Gaudens In Domino akár le is maradhatott volna a dallistáról, olyannyira felejtős. A zenekar szerencsére a lemez második felét sem pazarolta el, hallhatunk középtempós, hullámzó tételekt is majd az Eisbrecher révén ismét egy gyorsabb nótát kapunk, csakúgy mint a Halt illetve az előzetesként már bizonyított Ihr Kriegt Uns Nie című dal keretein belül.

A zenekar korábban elárulta, hogy piszok nehéz volt számukra dalokat írni, hiszen a lemez a világjárvány idején kezdett körvonalazódni, hatása pedig némiképp a dalokon is visszatükröződik. A csapat úgy fogalmazott, hogy az új dalok a remény jegyében születtek, mintegy tudatosítva, hogy merjünk ismét nyitni a másik felé, egyúttal egy felejthetetlen utazással leszünk gazdagabbak a hanghordozó által. Az üzenetek komolyak és egyértelmű nyomokat hagynak. A Weit Ist Das Meer például kettős jelentéssel bír, hiszen az ember életében olykor akadnak olyan hullámvölgyek, melyeken nehéz, de nem feltétlenül lehetetlen felülkerekedni, hiszen a remény mindig mellettünk áll.   

Fentebb már említettem, hogy a zenekar immáron három évtizede ontja magából a lemezeket, a Himmelfahrt pedig a 14. nagylemez, ami kikerült a tarsolyukból, a csapat viszont még mindig képes újat mutatni, megmutatták, hogy 30 év után is képesek frissek és üdék maradni, még mindig elegendő tűz van bennük ahhoz, hogy felülmúlják önmagukat. A Himmelfahrt maga a remény, amely minden egyes dalt keményen átitat. A szövegek olykor mélységből indulnak majd szép lassan a csúcsra jutnak, egy kiváltságos utazás, amelyen átível a sötétség, a keserűség, a bizonytalanság, és még az elveszettség is, de végül mégis a remény lesz a megálló, ami minden felett áll.

Hangszerelés szempontjából egyértelműen a Himmelfahrt lett a csapat legjobb lemeze, noha többször is említettem, hogy a 2019-es megjelenésű Hey! sem egy elhanyagolható kiadvány, ugyanis a formáció ekkor kezdett el óriásit előrelépni, bebizonyítva, hogy sosem késő kibújni önmagunk árnyékából és összerakni valami olyasmit, ami ha nem is idegen tőlünk, de mindenképpen új. Külön elismerés jár Ally Storch hegedűsnek, aki a legtöbb színt viszi a dalokban különleges játékával, általa válnak csak igazán szerethetővé a dalok, amikor nem játszik, az ember szíve szinte fájdalomba borul, olyannyira hiányzik az a plusz, amit ő nyújt.

325931637_930072954663894_549295382721280290_n.jpg

A zenekar:

Eric Fish - ének
Ally Storch - hegedű
Michael Simon - gitár, ének
Bodenski - gitár, vokál, tekerő
Simon - gitár, ének
Sugar Ray - basszusgitár
Ingo Hampf - gitár
Simon Michael - dob

Dallista:

01 Was ihr wollt
02 Leinen los
03 Weit ist das Meer
04 So tief
05 Halt
06 Gaudens in domino
07 Gott spricht
08 Auf dem Hügel
09 Eisbrecher
10 Ihr kriegt uns nie
11 Lasst die Himmel fall'n

Album: Himmelfahrt
Előadó: Subway To Sally
Kiadó: Napalm Records
Megjelenés: 2023.03.24.
Értékelés: 8/10

Dark Chest Magazine – Online rockzenei magazin. Hírek, lemezkritikák, egyedi cikksorozatok

Cikkek, érdekességek, lemezkritikák, feltörekvő előadók kutatása/bemutatása

Friss topikok

süti beállítások módosítása