Xana Lavey: „Féltem, hogy a hörgés tönkreteszi a hangomat”

432936211_939078344296272_4132959745271742261_n.jpg

A hónap elején jelentkezett új lemezzel a spanyol Celtian, mely korong a Secretos De Amor Y Muerte címet kapta. Kritika ITT. A formáció egy igencsak pazar, egyúttal sokszínű lemezt pakolt a hallgatóság elé, így érdemes lenne megfontolniuk, hogy ezen az úton haladjanak majd a továbbiakban is.

Az igazán nagyobb újítást talán a hörgés beiktatása képezi, amit Xana Lavey először produkált énekesként, azonban kétség sem fér ahhoz, hogy egészen profi szintet lépett ezzel a palettán. Az énekesnő interpretációját azonban sokan kétségbe vonták, a fanok ugyanis meg voltak győződve arról, hogy a zenekar Diva Satanicát kérte fel közreműködésre, ezt azonban ők sem gondolhatták komolyan, ugyanis semmi ehhez kapcsolódó bejelentés nem történt. A zenekar vezetője, Diego Palacio nemrégiben tette tisztába a dolgokat, most, egy vadonatúj interjú során pedig maga Raquel mesélt arról, hogy mikor fogalmazódott meg benne, hogy elsajátítja a technikát.

„Mondogatták páran, hogy próbáljam ki, hátha képes vagyok rá. Fel voltam rá készülve, hogy ez komoly technikát igényel, éppen ezért attól féltem, hogy meg fog sérülni a hangom. Eleinte rettegtem tőle, ami abból fakad, hogy 2022-ben helyettesítenem kellett Patricia Tapiát a Mägo de Ozban. Patricia egy sokoldalú énekesnő, aki tulajdonképpen egy tipikus heavy-metal énekes, hatalmas technikával rendelkezik, szóval egy cseppet sem hasonlítunk.” – kezdi gondolatmenetét.

„A hörgés tulajdonképpen nagyon természetesnek tűnik, nekem viszont kicsit sem volt az, mivel egyébként is autodidakta módon tanultam énekelni, szóval elkezdtem videókat nézni arról, hogyan kell kiadni ilyesfajta hangokat. Ráakadtam egy nagyon jó oktatóanyagra, amelyben megmutatják, hogyan kell előhívni magadból ezeket a hangokat, mindezt azelőtt, hogy elkezdenél komolyabban énekelni.” – folytatja.

„Nos, elkezdtem próbálkozni, majd heteken keresztül gyakoroltam, aztán rájöttem, hogy ez nem is olyan bonyolult, csak hát nyilvánvalóan kontrollálni kell a levegővételt. Egy jó időre aztán parkolópályára tettem az egészet, mivel újra turnéra indultam a Mägo de Ozzal.” – meséli.

gblyx8bbwaazamm0.jpg

Diego Palacio már beszélt arról, hogy a Maleficio de Sangre című tétel eredetileg nem is volt annyira vad, mint amilyen a végeredmény lett. Erról a következőt nyilatkozta az énekesnő:

„Amikor először demóztuk a Maleficio de Sangre-t, sokkal agresszívabban mértem fel a dalt, mint amilyen eredetileg volt. A dalban egyébként is sokkal reszelősebben, erőteljesebben énekelek, ezért előálltam az ötlettel, hogy tegyünk bele egy kis hörgést is, aztán meglátjuk mi lesz. Kipróbáltam, megmutattam a srácoknak, akik azt mondták, hogy ha jól sikerül, akkor ez is belekerül.” – vallja.

A csapat legutóbbi nagylemeze 2021-ben jelent meg (kritika ITT), és már akkor is megbolygatták a mélyvizet, amibe most boldogan ugrottak fejest, de mint az kiderült, komoly fejtörés előzte meg az új lemez munkálatait.

„Az igazsághoz hozzátartozik, hogy sok időbe telt elkészíteni a lemezt, habár úgy fest, hogy ez olyasmi, ami akár egy év alatt is elkészülhetett volna. Fontosnak tartjuk, hogy időt szánjunk a dalainkra, a legfőbb problémát azonban az okozta, hogy fogalmam sem volt arról, hogy miről írjak. Ki kellett találnom egy tökéletes történetet a lemezhez, hónapokig gondolkodtam, mire kiötlöttem, hogy milyen történetről meséljek. Lassú folyamat volt, viszont nagyon imádjuk, hiszen ennek szenteltük magunkat, átjárja  a szenvedélyünk.” – kommentálja a helyzetet igen lelkesen.

426212189_914904743380299_1373637395146984133_n0.jpg

„Kissé bonyolult folyamat volt, mivel olyan dalaink is voltak, amelyek még az előző lemezünkre készültek, viszont egyéb okok végett végül nem kerültek fel az albumra. Mivel már készen voltak a szövegek, ezért egy olyan történetbe szerettük volna beilleszteni őket, aminek minimálisan, de értelme is van. Nem tudtuk pontosan, hogy miről szeretnénk írni, »írjunk olyan történetet, ami már megvan írva, vagy alkossunk valami újat? « Ekkor megragadtam a gyeplőt, és azt mondtam, hogy» figyeljetek, megpróbálok írni valamit, aztán meglátjuk mi lesz a vége«.”  – tette hozzá.

Az első lemezhez képest folyamatos fejlődés észlelhető a Celtian háza táján, az pedig cseppet sem kétséges, hogy a Secretos De Amor Y Muerte egyelőre a banda legjobb lemeze lett. De mit gondol erről Raquel?

„Szerintem is ez lett a legjobb lemezünk, nyilván az előző kettőt is szeretem, mert mindegyiknek megvan a maga varázsa, viszont hangban és stílusban is ez lett a legsokoldalúbb albumunk. A szokásosnál több regiszterhez nyúltam, ami személy szerint nekem egy újabb lépcsőfokot jelent a ranglétrán, szóval jelen pillanatban egyértelműen ez a legjobb lemezünk.” – nyilatkozza.

Dark Chest Magazine – Online rockzenei magazin. Hírek, lemezkritikák, egyedi cikksorozatok

Cikkek, érdekességek, lemezkritikák, feltörekvő előadók kutatása/bemutatása

Friss topikok

süti beállítások módosítása