Tarja: „Az egész világ kitárult előttem, amikor metálzenekart alapítottam"
Részlet az énekesnő könyvéből!

nonametarjabook1.jpg

Nyáron hozta nyilvánosságra a Nightwish alapító-énekesnője, miszerint Singing In My Blood címmel küldi boltokba első kötetét, melynek hasábjain részletes barangolást tart gyermekkoráról és a sikerhez vezető rögös útról egyaránt. A vokalista több száz oldal terjedelemben meséli el kicsit sem unalmas életútját, ennek  nyomán pedig megtudhatjuk, hogy már gyermekkorában is vagány természetéről volt híres, a zene mint olyan pedig a kezdetektől a menedéket jelentette számára.

A finn szépség alkotása több nyelven(különböző időpontban) megjelenik majd, most pedig publikálásra került egy rövid részlet a finn változatból, ami az első két fejezetbe enged betekintést. Az énekesnő művészi vénái magukért beszélnek, hiszen amellett, hogy a Nightwish és a saját neve alatt rögzített korongok mind-mind arannyá válnak általa, másodállásban akár íróként is tökéletesen helyt tudna állni, hiszen kifogástalan fogalmazásának és a csodálatos tájleírásának köszönhetően akár az irodalmi pályán is méltán sikere lenne.

Korábban is bekukkantást nyerhettünk már az alkotás részleteibe, ezúttal viszont sokkal „kézzel foghatóbb” részletet közöltek teli-s tele izgalmas történetekkel, amelyeket rendre soha, vagy csak ritkán látott fotók tengere illusztrál. Az első fejezetben – ami a „lány, aki énekelni akart” alcímet viseli – Tarja elmeséli mi mindennel foglalkozott kislányként, majd szép lassan sorokba önti, hogyan, mikor és mi módon kezdte hatalmába keríteni maga a zene. Megtudhatjuk többek között, hogy Timo bátyja vezette be őt a rock-és metálzene világába, és bár magával ragadta a műfaj, őt továbbra is más utak foglalkoztatták.

Felidézte továbbá élete legsötétebb időszakát is, amikor is olyan szintű atrocitások érték őt az iskolába, hogy egész egyszerűen gyűlölt bejárni, majd amikor egy bizonyos idő után visszatért, bántalmazói olyannyira elszégyelték magukat, hogy egyikük önszántából kért bocsánatot az akkor még szárnyát próbálgató finn legendától. Elmondása szerint, ezekben az időkben a zene volt a menedéke, folyamatosan a zongora és az éneklés volt az a biztos pont, amikor megtudott feledkezni a világ borzalmairól.

Az énekesnő hozzátette, tanárai készséggel a rendelkezésre álltak, amikor csak szükség volt rá, elhivatott szándékuk pedig az ifjú Tarja útjának segítése volt, hiszen még a lehetetlent is megpróbálták annak érdekében, hogy a kitűzött cél révbe érjen.

„Az egész világ kitárult előttem, amikor metálzenekart alapítottam, és már mindent más szemszögből láttam. Rockkarriert kezdtem a Nightwish-sel, de ezzel egyidőben a komolyzenei tanulmányaimat is folytattam, a régi tanáraim pedig bizakodóak voltak. Ők voltak a mögöttem lévő hajtóerő, mindig vissza tudtam térni hozzájuk, ha gondok akadtak az énekléssel.”

„Nem kellett tartanom attól, hogy elvesztem a tiszteletüket, vagy hogy nem fog nekik tetszeni, amit a zenekarral csinálok. Bíztak bennem, és mindig csodás kapcsolatom volt a tanáraimmal. Pontosan tudtam, hogy rengeteg odaadás és megannyi óra kell ahhoz, hogy professzionális klasszikus zenei énekessé váljak. De ki gondolta volna, hogy ez a kislány, akinek nagy álmai vannak, és aki egy ötszáz fős faluból jött, végül emberek milliónak fog énekelni...” – olvasható az énekesnő gondolatmenete.

Forrás: Tarja – Singing In My Blood

Dark Chest Magazine – Online rockzenei magazin. Hírek, lemezkritikák, egyedi cikksorozatok

Cikkek, érdekességek, lemezkritikák, feltörekvő előadók kutatása/bemutatása

Friss topikok

süti beállítások módosítása