Christofer Johnsson: „Én alkottam meg a szimfonikus metál kifejezést”

therion_promo_3.jpg

Messze nem számít titoknak, hogy a Therion zenekar a szimfonikus metál úttörője, mi több, egyenesen a műfaj ősatyjának számít Christofer Johnsson és csapata. A formáció később olyan bandákat inspirált a műfaj keretein belül, mint a Nightwish, és az Epica, az egyre végtelenebbnek tűnő listát azonban még egészen biztosan tudnánk bővíteni...

A Therion főnöke most egy internetes lapnak mesélt arról, hogyan is jött létre maga a szimfonikus metál jelző, ezzel együtt pedig a metálzene egyik közkedvelt alműfaja, melynek napjainkra szép számmal akadnak jobbnál jobb képviselői.

„Amikor mi kezdtük, akkor még senki sem hívta magát így. Több zenekar is csatlakozott a műfajhoz, az olyan bandák mint a Rage és a Waltari már kísérleteztek szimfonikus zenekarral egy-két lemezen, de amennyire én tudom, a Therion előtt senki sem nevezte magát szimfonikus metál játszó bandának.” – fogalmaz, hozzátéve, hogy:

„Emlékszem, hogy akkoriban minden interjúban megkérdezték tőlem, hogyan nevezzük a zenénket, én pedig nem gondolkodtam sokat rajta, és rávágtam, hogy nem vagyok benne biztos, de valamilyen szimfonikus metál. Legalább én voltam az aki létrehozta ezt a kifejezést, és a Therion volt az első banda, aki teljes mértékben ebben a stílusban alkotott.” – vallja.

therion-2020.jpg

A zenész persze szót emelt a Therion Leviathan-trilógiájáról, mely lemez első fele tavaly januárban jelent meg, igen szép sikereket bezsebelve, a második felvonás pedig alig egy hónapja került boltokba, de hasonlóan pozitív a fogadtatása (kritika ITT). A Leviathan lezárása jövőre kerül az üzletek polcaira, mostanra pedig már kaptunk némi kiindulópontot, hogy mire is számíthatunk, illetve, hogy melye lemez mire fektette leginkább a hangsúlyt és miért olyan különbözőek függvényében annak, hogy egy trilógia.

„Úgy döntöttünk, hogy ideje végre megadni a rajongóknak azt, amire mindennél jobban vágynak, és írunk egy slágeralbumot, de végül annyi ihletet gyűjtöttünk, hogy megírtunk egy három albumra elegendő anyagot – mindet más-más stílusban.” – mondja.

„Az első énekorientált volt és egy kicsit bombasztikusabb, a Leviathan II azonban kicsit sötétebb és melankólikusabb lett. De persze mind két album nagyon ütős lett. A harmadik lemez arra törekszik majd, hogy boldoggá tegye a keményfejű fanatikusokat, olyan dalokkal, amelyek kevésbé lesznek pörgősek és kalandosak, ugyanakkor egy kicsit progresszívebb nóták lesznek.” – nyilatkozza

fwbpdy_waaahrff.jpg

Dark Chest Magazine – Online rockzenei magazin. Hírek, lemezkritikák, egyedi cikksorozatok

Cikkek, érdekességek, lemezkritikák, feltörekvő előadók kutatása/bemutatása

Friss topikok

süti beállítások módosítása