Martijn Westerholt: „Diana friss levegőt hozott a zenénkbe”

delain-promo-2023-30.jpg

Február 10-én jelent meg holland Delain vadonatúj nagylemeze, ami a Dark Waters elnevezést kapta. Ez volt az új felállású formáció első közös alkotása, a végeredmény pedig igen gyümölcsöző lett, ugyanis mind a fanok, mind a kritikusok jó szájízzel vélekedtek az alkotásról.

A zenekar nemrégiben mesélt a Kerrang! magazinnak arról, hogy miként zajlott az újrakezdés, illetve, hogy Diana Leah énekesnő hogyan birkózott meg Charlotte Wessels árnyékával, majd vette át a stafétát úgy, hogy az  minden szempontból tisztességes legyen.

A Delain főnökével Rafa Basa is elbeszélgetett, a diskurzus során pedig fény derült arra, hogy mi volt a fő kiváltója annak, hogy a banda egyszer csak szétesett, illetve, hogy Martijn hogyan vélekedik az új lemezről.

„A helyzet az, hogy Charlotte-ot leszámítva nem történt túl nagy változás a felállásban. A zenét mindig Charlotte-tal és Guus Eikensszel közösen szereztük. Charlotte viszont úgy döntött, hogy a saját karrierjére összpontosít, ezért elment, de ezen kívül minden ugyanolyan.” – fogalmaz a Dark Waters kapcsán.

De mégis mi történt a bandával?

„2019-ben, közvetlenül a járvány kitörése előtt depresszióba esetem. Én vagyok a felelős Delain-ért, ha gond van, azt nekem kell megoldani, akkoriban viszont hirtelen zúdult rám minden, és kiégtem. Megbeszéltem Charlotte-tal, hogy próbáljunk kicsit kevesebbet koncertezni, mondjuk 100 koncert helyett vállaljunk csak 60-at. Ugyanezt felhoztam a banda többi tagjának is, akiknek teljesen más elképzeléseik voltak, és így nem tudtunk megállapodni. Ezért vége lett.” – mondja.

collage5553.jpg

Charlotte Wessels énekesnő dalszerzőként is komoly szerepben tündökölt a Delain frontján, az énekesnő mégis úgy döntött, hogy itt a vége. Ennek okairól is megnyílt a holland a zenész.

„Charlotte azt mondta, hogy ha nemtudjuk megoldani a problémáinkat, akkor ő inkább a saját karrierjére koncentrál. Kijelentette, hogy vagy folytatjuk, mi öten, vagy a saját munkájának szenteli magát. Végül kitört a járvány is meg minden, mi pedig nem tudtunk közös nevezőre jutni, így mindenki a maga útját kezdte járni. Nekem viszont el kellett döntenem, hogy van-e még esélyem folytatni a Delain-nel, vagy pedig fel kell adnom az egészet.” – vallotta a spanyol újságírónak.

Martijn persze Diana teljesítményéről is szót ejtett.

„Amikor énekest kerestem a fő prioritásom az volt, hogy illeszkedjen a zenénkhez, arra nem néztem, hogy az illető férfi-e vagy nő, csak az számított, hogy illeszkedjen a zenénkhez. És ez az, amit Diana nagyon jól csinál, amikor először vettük át vele a lemezt, feltűnt, hogy nagyon könnyű együtt működni vele. Két dalunkhoz szöveget is ő írt, és mindenben kivette a részét. Szerencsés vagyok, hogy rátaláltam.” – újságolja boldogan.

A zenész azt is elmondta, hogy szerinte mi a Dark Waters fénypontja!

„Egyértelműen Diana! Ő a lemez meglepetése, és amolyan friss levegőt hozott a zenénkbe. Még mindig úgy hangzik mint a Delain, és remélem, hogy ezt az emberek is felfogják, mert ez az ékes bizonyíték arra, hogy folytatjuk!” – fogalmaz lelkesen.

delain-promo-2023-2.jpg

via Rafa Basa

Dark Chest Magazine – Online rockzenei magazin. Hírek, lemezkritikák, egyedi cikksorozatok

Cikkek, érdekességek, lemezkritikák, feltörekvő előadók kutatása/bemutatása

Friss topikok

süti beállítások módosítása