Kiderült, hogy született meg a Nightwish legsúlyosabb dala!

cc240.jpg

Tuomas Holopainen hivatalosan azzá az emberré vált, akit reggeltől estig szívesen elhallgatna az ember, merthogy mondandója egészen biztosan lenne bőven. A finn mester ismét túl van a munka nehezén, ugyanis elkészült a Nightwish tizedik nagylemeze, amely most már tényleg csak arra vár, hogy valaki felénekelje azt a tizenkét dalt, ami végleges formát öltött.

A zenész korábban egy igen sajátos lista alapján helyezte sorrendbe a zenekar kilenc korongját, tette mindezt a saját művészetét megítélve. Most azonban egy érdekes dologra derült fény, nevezetesen, hogy milyen események hatására írta meg a Nightwish máig legsúlyosabb tételét, a Slaying The Dreamert.

„A Slaying The Dreamer egy rendkívül súlyos dal. A szöveget hajnali 5-kor írtam, miután az egész éjszakát egy bárban töltöttem. Épp akkor vágták a fejemhez, hogy milyen szörnyű ember vagyok, egy idióta, stb. Most jelentéktelennek tűnik, akkor viszont úgy fájt, mintha ezer tű hasítana belém. Tarja egyik barátja odajött hozzám és a képembe vágta, hogy »Nagyon rosszul bánsz Tarjával – felfogod te egyáltalán, hogy mennyi mindet megtett már a zenekarodért? Hogy merészeled semmibe venni?«” – osztja meg az esetet, hozzátéve, hogy:

„Az egész úgy jött le, mintha én sosem aggódtam volna Tarjáért, vagy valami ilyesmi. Ez a személy, – akiről azt sem tudom, hogy kicsoda –, öt perc alatt a pokolba taszított. Személy szerint nekem semmi bajom vele, de az eset óriási traumát váltott ki bennem. El akartam mondani az embereknek, hogy érzek, így amikor hazaértem, megírtam a Slaying The Dreamert. Nem sokkal később, valamikor a reggeli órákban már egy sokkal nyugodtabb lelkiállapotban újra elolvastam a szöveget, és kiszedtem az összes káromkodást belőle. A végeredmény pedig meghallgatható a lemezen.” – vallja a nem mindennapi szitu kapcsán, ami egy, a Nightwish-ről szóló kötetben is fellelhető.

A Slaying The Dreamer a Nightwish negyedik nagylemezén, a 2002-es megjelenésű Century Child-on kapott helyet, ugyanakkor kétségtelen, hogy a tétel minden idők legsúlyosabb Nightwish-dala lett. Nemcsak a hangszerelés szór villámokat magából, de szöveg is egy érzelmileg túlfűtött atmoszférát termet. Most, hogy kiderült, milyen impulzusok hatására került komponálásra a dal, okkal merül fel a kérdés, hogy 21 év után a szöveg esetleg új értelmet nyer?

Dark Chest Magazine – Online rockzenei magazin. Hírek, lemezkritikák, egyedi cikksorozatok

Cikkek, érdekességek, lemezkritikák, feltörekvő előadók kutatása/bemutatása

Friss topikok

süti beállítások módosítása