Txus di Fellatio: „Tim Burton lenyúlta az ötletemet”

13495491_1758036711122072_3581251130056131329_o.jpg

Januárban jelent meg a Mägo de Oz vadonatúj nagylemeze, amely az Alicia En El MetalVerso címet kapta. A formáció egy teljesen új fejezetet nyitott a lemezzel, ugyanis a tavalyi tagváltásokat követően ez volt az első olyan lemez, amelyen az új énekes, Rafa Blas énekel. A zenekar persze rendesen megosztotta a nagyérdeműt a lemez koncepcióját illetően, amely bár az Alíz Csodaországban című regényből táplálkozik, a történet mégis merőben kortárs változatban került újragondolásra. Kritika egyébként ITT.

Txus di Fellatio most a MariskalRocknak adott interjújában mesélt arról, hogy már régóta tervben volt, hogy egy teljes lemez épüljön Alíz története köré, ám mindezidáig nem érkezett el a megfelelő alkalom, hogy véghez is vigyék.

„Sok-sok éve szeretném már elkészíteni az Alíz Csodaországbant, mivel szerintem ez egy fantasztikus mű, viszont Tim Burton már készített belőle filmet, tehát lenyúlta az ötletemet... Nem arról van szó, hogy végleg elvette volna a kedvem attól, hogy megcsináljam, de sosem jött el a megfelelő alkalom. Tavaly végül úgy döntöttem, hogy most végre megcsináljuk, ezért újra elővettem a regényt, elolvastam, majd azon gondolkodtam, hogy mi lenne, ha mondjuk felfrissíteném? Ahelyett, hogy Alíz elaludna egy regény olvasása közben, egy pszichiáter rendelőjében van, mivel ő egy transznemű lány, a számítógépen egyszer csak megjelenik a Deseos.com felirat, ami egyfajta kitekintő a Satania című dalunkra, majd Alíz belép a Metalverzumba.” – kommentálja zenész, aki továbbra is rengeteg kritikát kap a közönségtől.

„Sok kritikát kapok, amiért úgymond „opportunista vagyok”, merthogy én is hirtelen belementem ebbe az »igen az igen« dologba, meg a transzneműségbe, és így tovább. Ilyenkor persze muszáj feltennem a kérdést, hogy »Tényleg? Hallottatok ti Mägo-t korábban?« 2000-ben szerintem mi voltunk az első rock- vagy metalbanda, amely dalt írt erről a témáról, az El que quiera entender que entienda című dalunkról van szó, amely a Finisterrára készült el. És mi volt ebből a következtetés? »Hát persze, hiszen Txus meleg...« Hogy írok bizonyos dolgokról...  Elképzelésem szerint, ha valaki gyilkosságokról ír, az még nem jelenti azt, hogy ő maga is gyilkos...” – tette hozzá nevetve.

Tény, hogy a zenész számos olyan nótát letett már az asztalra, amelyek hatalmas visszhangot keltettek, elmondása szerint azonban amióta édesapa lett, más teljesen máskánt látja a világot, és most már a szavakkal is sokkal óvatosabban bánik, mint korábban.

„Igaz, hogy a Mägo de Oznak mindig is volt egyfajta játékos oldala. „Igyunk, amíg felkel a nap”, a részegség, a sör, ezek nagyon költői, ugyanakkor transzcendens dolgok is, de közben írtunk dalokat a szexuális identitás problémájáról, az Alzheimer-kórról, az előző lemezünkön még az eutanáziáról is írtunk.” – magyarázza, kiemelve, hogy a covid alatt temérdek érzelmes nótát alkotott különféle dolgokról.

„54 éves vagyok, és amióta megszületett a lányom, teljesen megváltozott a világról alkotott képem. Sokkal védelmezőbb és konzervatívabb lettem, ez az igazság. Kezdetben nincsenek kötöttségeid, pusztán a saját tükörképed, ami olykor rád szól, hogy »A francba is ember, hogy nézel ki? Aludj már egy kicsit «.  Egy idő után viszont változnak az érdekeid.” – tette hozzá.

Dark Chest Magazine – Online rockzenei magazin. Hírek, lemezkritikák, egyedi cikksorozatok

Cikkek, érdekességek, lemezkritikák, feltörekvő előadók kutatása/bemutatása

Friss topikok

süti beállítások módosítása