Clémentine Delauney elmesélte, milyen tervei vannak a Visions Of Atlantisszel

449455217_992563615563059_580743268922874543_n.jpg

Tonight I’m Alive címmel érkezik a napokban a Visions Of Atlantis vadonatúj kislemeze, amely egyben a zenekar új lemezének utolsó előfutára lesz. A formáció jövő pénteken, azaz július 5-én adja ki új, Pirates II – Armada című nagylemezét, amely a 2022-es Pirates folytatása lesz.

A csapat énekesnője, Clémentine Delauney a banda fő szószólója, aki minden egyes interjú során valami érdekes információval látja el a tűkön ülő nagyérdeműt.  

Megtudhattuk például, hogy az új lemez sokkal sötétebb és keményebb alkotás lesz, mint elődje, amely egyúttal a zenekar történelmét is egy jóval magasabb szintre fogja emelni. Érdekesség gyanánt, azt is megtudhattuk, hogy a dalszövegek mellett Clémentine írja a kisfilmek forgatókönyveit is, elmondása szerint ugyanis szereti, amikor minden a megbeszéltek szerint alakul, improvizálni ugyanis nagyon nem szeret.

A francia pacsirta arról is készségesen mesélt, hogy mennyire terveznek hosszútávra a kalózuniverzummal, amely vélhetően több lemezt is kitermel majd a közeljövőben, úgy fest ugyanis, hogy a Visions Of Atlantis fennállás óta most először áll stabil lábakon, olyannyira, hogy saját belátásuk szerint, megtalálták a tökéletes komfortzónát, amelyben önfeledten alkotni szeretnek.

Clémentine most Female Fronted Power-nek mesélt a közelgő kislemezükről, amely a lemez egyik legkülönlegesebb dala lesz, egyúttal azt is megtudhattuk, hogy az énekesnőnek milyen vágyak szerepelnek a bakancslistáján a zenekart illetően.

„A legfőbb hatás a marrákesi utazáshoz köthető. Marrákesben voltunk nyaralni, ahol az utcán mindenféle ütőshangszeren játszottak az emberek. Éjszaka a Jemaa el-Fnaá-on (ami egy népszerű piac Marrákesben) gyűltek össze zenélni. Ezek a zenészek vagy egy egész családból, vagy csak olyan barátokból állnak, akik megszokták a közös zenélést, ráadásul rengeteget improvizálnak, zeneileg viszont annyira valódinak tűnik, annyira ösztönösen csinálják. Ezeknek az ütős hangszereknek olyasfajta ritmusa van, amely azonnal tüzet gyújt benned. Véleményem szerint ez egy nagyon kulturális dolog, egy kiváló módja annak, hogy összegyűljünk.” – meséli a július 2-án megjelenő alkotásról.

„Imádtuk a ritmust, a hangzást, a melegséget, és még néhány hang élességét is. Metalbanda vagyunk, de ez korántsem jelenti azt, hogy ne használhatnánk más hatásokat a zenénkben. A szimfonikus metal magát a klasszikus zenét hozta át a metálba, akkor mi mért ne próbálhatnánk ki valami mást? Népi hangszerekkel is játszottunk már, de ezúttal csakis olyan elemeket szerettünk volna beépíteni a zenénkbe, amelyeket ott, Marrákesben szerettünk meg. A dal munkacíme egyébként a marokkói hatás tiszteletére Jemaa el-Fnaa volt.” – tette hozzá, visszaemlékezve a Pirates című lemezre, amelyen Ben Metzner (dArtagnan, Feuerschwanz) vendégszerepelt népi hangszereivel.

438680106_952647646221323_2326830041168022039_n.jpg

Többek között az Amon Amarth és a Leaves’ Eyes is emlékezetes show-kat ad a publikumnak, amelyeket vikingharcosok tesznek színesebbé, eljátszva néhány csatajelenetet, vagy csak simán pajzsfalat állnak a performansz alatt. Felmerül a kérdés, hogy a Visions Of Atlantis tervez-e hasonló eseményeket kalózkodással?

„Abszolút ez az álmom: minden egyes dalt olyan felállással és effekttel előadni, mintha csak a színházban vagy a moziban lennél... így legalább minden dalban történne valami. Talán azért is szeretném ennyire, mivel korábban foglalkoztam színészettel, komikus szerettem volna lenni, de lehet, hogy inkább a musicalt kellett volna választanom. Nem is tudom. Tetszik a saját univerzum létrehozásának a gondolata, amelyben nem csupán tolmács vagyok” – osztja meg a gondolatmenetét.

„Ezek a tervek, abban az esetben, ha jól mennek a dolgok a Vision-nél, és ha albumról albumra jól tudunk teljesíteni, és ha persze zenekarként is tudunk fejlődni, ehhez persze ahhoz is szükség van, hogy a show-ink is grandiózusabbakká váljanak. Az őszi turné bizonyos állomásain lehetőségünk lesz egy teljesen új színpadi díszlettel színpadra állni, én már alig várom, hogy felléphessek vele, mivel elképesztően gyönyörű. Felemeli a show-t és tényleg segít a közönségnek abban, hogy beleéljék magukat a show-ba, a pillanatba, és hogy arra a kis időre minden mást elfelejtsenek.” – teszi hozzá.

Az énekesnő néhány tanáccsal is ellátta a feltörekvő előadókat, elárult ugyanis egy kulcsfontosságú önismereti elméletet arról, hogyan győzzék le félelmeiket a bizonytalan, ám sikerre éhes zenészeket.

438822324_18432091237043846_8907496003127094021_n.jpg

„Mindenekelőtt arról van szó, hogy magas követelményeket helyezel magad elé. A kulcs az, hogy kötelezd el magad profi zenészként. Ha nem hiszed el, hogy meg tudod csinálni, vagy hogy megérdemled, mert ez olyasmi, amit te magad érhetsz el, akkor sosem fog sikerülni.  Hinned kell benne, még akkor is, amikor úgy érzed, hogy: »nem biztos, hogy menni fog, de szeretném, ha sikerülne«. Tégy úgy, mintha hinnél benne, és hogy jogod van hozzá. A dolgok, amiket csinálsz meghatározzák a karaktered, a karaktered pedig majd meghatározza, hogy mit szeretsz és mit nem.” – tanácsolja, hozzátéve, hogy:

„Ez egy kétirányú utca. Nekem az a mentalitásom, hogy sosem hagyom abba a fejlődést. Azt hiszem, sokan szenvednek imposztor szindrómában, ami egy igazi álomgyilkos, mivel ott van az a hang a fejedben, ami azt mondja, hogy: »nem vagy elég jó, fogalmad sincs róla, mit csinálsz«. Miért lenne jogod ahhoz, hogy beszélj róla, vagy hogy egyáltalán azt csináld, amit, ahelyett, hogy a tényeket néznéd: képes vagy rá, és beszélhetsz is róla. Fejlődhetsz, tanulhatsz és tovább lephetsz.” – zárta.

Dark Chest Magazine – Online rockzenei magazin. Hírek, lemezkritikák, egyedi cikksorozatok

Cikkek, érdekességek, lemezkritikák, feltörekvő előadók kutatása/bemutatása

Friss topikok

süti beállítások módosítása