Floor Jansen: „Nem leszek metálos Britney Spears”

279262836_5180644308649701_7505756923207121951_n.jpg

Floor Jansen hatalmas izgalom tartja rajongóit, különösen azóta, hogy kiderült: szólólemezen dolgozik. Az énekesnő sosem rejtette véka alá, miszerint közel harmincév metálkodás után, önálló előadóként teljesen másra vágyik, pontosan ezért úgy határozott, hogy a kemény hangzást maga mögött hagyva utat ver magának a popszakmába.

Floor első szerzeménye Fire címmel került boltokba, azóta pedig töretlen sikereket arat. Elmondása szerint, rövidesen újabb tétel kerül bemutatásra 2023-ban érkező stúdiólemezéről, a premierre pedig még májusban sor kerül. A holland vokalistát most a finn Tuonela magazine faggatta ki egy kiadós Nightwish-koncert után, a beszélgetés pedig értelem szerűen a szólókarrierjét pedzegette.

Először arra a kérdésre adott választ, mely szerint szavakkal kifejezhető-e ötleteinek halmaza, ami végül elvezette őt első lemeze készüléséhez?

„Nem tudnám pontosan meghatározni. Azt akarom, hogy a kevesebb több legyen. Nem akarok rockot. Nem akarom, hogy metál legyen. Na persze, nem leszek sem Miss Pop, sem pedig a metál Britney Spears. Csak semmi metál barbie, pont emiatt volt rengetegszer az, hogy » nem, ezt nem akarom csinálni «. Igazán ki szeretném használni a hangomat, de anélkül, hogy túl sok lenne. Zeneileg, a popzene nem mindig szolgál annyi helyzettel, mint mondjuk a metál. Bizonyos értelemben, egy tudatos folyamatot egyszerűsítesz le. A Nightwish-sel semmit sem egyszerűsítünk. Nincs olyan, hogy a kevesebb néha több, itt a több az több.” – fogalmazott.

„Ez határozottan egy utazás volt számomra, mindent megbeszéltem a produceremmel, Gordon Groothedde-del, elmondtam neki mindent, amit nem szeretnék, ahogyan azt is, hogy mi az amit határozottan adni szeretnék. Jó móka lenne együtt tölteni némi időt. Szóval egyeztettük az időbeosztásunkat, majd azt mondta: » Tudod, a beszélgetésünk után, elkezdett járni a fejemben ez a dal, amit még régebben írtam valakivel, valakinek, és azt hiszem, hogy neked megfelelne. Megmutatom és el is játszom «. Így is lett, én pedig úgy voltam vele, hogy ez igen... szóval, átformáltuk a hangomra, felvettük, és tulajdonképpen ez volt a kiindulópontja a hangzásomnak, aztán együtt megírtuk a Fire-t.” – újságolta boldogan, hozzátéve, hogy:

imago0141851280w.jpg

„Valahol el kellett kezdeni, nagyon klassz volt, hogy a hölgy, aki a társszerzője volt, és akinek a lemezén szerepelnie kellett volna a dalnak, azt mondta, hogy » a te hangodnak jobban áll, mindenképp meg kell csinálnod «, szóval ebből a szempontból nagyon klassz volt, mivel, tudod, a dalok nagyon személyesek.” – tette hozzá.

Na de mégis mi a helyzet a dalszerzési folyamattal, ijesztő volt-e belevágni úgy, hogy közben az áhított hangzás még csak nem is körvonalazódott ki az énekesnő fejében?

„Az ijesztő talán nem a megfelelő szó, de fontosnak tartottam, hogy olyasvalamit találjak, ami illik hozzám, és hogy felismerjem magamban a folyamatot. Szóval, igen, sok dalt kell írnod, különböző emberekkel. Joost [Van den Broeck] mellett egy másik dalszerzővel is dolgoztam. Egyes dalok bejönnek, néhányuk viszont nem. Fontos, hogy időt szánja rá.” – mondja.

„El kellett távolodnom a gondolattól, hogy mindent egyedül csináljak, vagy legalább társszerzőkkel, szóval ezen kellett túl lépnem, ez határozottan az én dalom, akkor is ha nem én írtam. De hé, hiszen a Nightwish-ben is ezt csinálom, már teljesen megtaláltam az utamat, és eléneklem, ezek éppúgy az én dalaim, mint azok, amiket ténylegesen én írtam.” – elmélkedett.

tumblr_d2dd52f87f6d2a5d782c9f563006eacf_36c38e06_640.png

Human. :II: Nature. címmel, 2020 áprilisában jelent meg a Nightwish kilencedik nagylemeze, ami a közelmúltban platina minősítést szerzett Finnországban, Floort persze rögvest kifaggatták, milyen érzés volt, hosszú idő után egy ilyen különleges dologgal távozni a színpadról?

„Ne feledjük el, hogy ez csak a második nagylemezem a bandával. Idén ünnepeljük, hogy tíz éve vagyok a Nightwish tagja, de ez csak a második lemez, amin szerepelek, Kai-nak pedig az első, amin hivatalos tagként szerepel. Szóval ez a cél most nagyon különleges számunkra, Tuomasnak és Emppunak talán kevésbé, de az ilyesmi mindig különleges, hiszen ezt a rajongóink tették lehetővé.” – nyilatkozta.

Dark Chest Magazine – Online rockzenei magazin. Hírek, lemezkritikák, egyedi cikksorozatok

Cikkek, érdekességek, lemezkritikák, feltörekvő előadók kutatása/bemutatása

Friss topikok

süti beállítások módosítása