Először nyílt meg stroke-járól Tarja!
„El tudom képzelni Floor min mehet most keresztül"

ab6761610000e5eb2936c449d8e98203aba9e81d0.jpeg

A Nightwish alapító-énekesnője még 2018-ban szenvedett agyvérzést, amelyről Singing In My Blood című könyvében mesélt először. Az énekesnő azóta sem nyílt meg túlzottan a téma kapcsán, amit egyébként is tudatosan igyekezett elkerülni, tekintve, hogy az eset után hosszú ideig félelemben élt.

Az énekesnő most a Blabbermouth riporterével tett kivételt, akivel egyébként készségesen eltársalgott karrierje kezdetéről is, az eredeti szerzőre való tekintettel, mi csupán a teljesség igénye nélkül tolmácsoljuk a diskurzus kiemelkedő momentumait, a teljes cikket a lentebb elérhető linken lehet egész terjedelmében elolvasni.

„A stroke-om nagyon sokkoló volt, mivel fizikailag nagyon erős vagyok. Mindig gondoskodtam magamról. Sosem voltam egy bulizós fajta. Vigyáznom kellett a hangomra. Szóval, az egész a semmiből jött. Nem találtak okot arra, ami miatt ez történhetett velem, szóval ez elég sztresszes volt. Stresszelünk a múlt és jövő miatt, miközben elfelejtjük, hogy a mának éljünk. Micsoda őrültség, de ez tény.” – fogalmaz.

„Stresszelünk azon, ami a már megtörtént, aztán pedig azon, ami jönni fog. Az első dolog, amit megfogadtam, hogy el kell kezdenem élni. Erre találtam is különböző módokat, mint például a meditáció, ami sokat segít nekem.” – folytatja.

Az énekesnőnek egyébként óriási támaszt nyújt a férje, akivel hamarosan huszadik házassági évfordulójukat ünneplik. Na mégis, hogy képesek egyensúlyt teremteni a munka és a házasélet között?

„20 éve dolgozunk együtt. Az év végén leszünk húszéves házasok.  Az emberek sokszor megkérdezik, hogyan tudjuk egyensúlyozni a munkát és a házasságot. Mi sok-sok évvel ezelőtt megtaláltuk a módját annak, hogy ez működjön. Mindketten élvezzük a munkánk. Ha azt látnám, hogy szenved a munkájától, az minden bizonnyal nagyon zavarna. Igazán szeretjük azt, amit csinálunk.” – mondja.

Tarja közismerten szoros barátságot ápol a holland Floor Jansennel, aki a közelmúltban jelentette be, hogy mellrákkal néz farkasszemet. Tarja korábban már elmesélte, hogy azonnal felvette a kapcsolatot Jansennel, akivel azóta is rendszeresen kommunikál.

„Azóta kapcsolatban vagyunk, amióta hozzám is eljutott a szörnyű hír. Küldtem neki egy üzenetet. Beszélgetni kezdtünk. Biztosítottam a támogatásomról. Ez nem egy könnyű út, de a legjobbakat kívánom neki. Az agyvérzésem olyasvalami volt, amit évekig magamban tartottam. Aztán a zenével gyógyítottam magam.” – mondja.

2yrzbi4fzvheqqfitmdxr1grfxuen3a38bnr8aruxxpvj8ey6rqzgnzdqzmphvhvrfyhz3jnqulwkurggj5vlwklhudcxhyzj5q.png

„A legutóbbi lemezemmel (In The Raw) a stroke után turnéztam, majd elkezdtem dolgozni az új lemez szövegein és a koncepción. Be kell valljam, hogy piszkosul nehéz volt. El tudom képzelni Floor min mehet most keresztül. Jobbulást kívánok neki.” – tette hozzá.

Okkal merül fel tehát a kérdés, hogy az énekesnő felépült-e teljesen a stroke-ból?

„Most már 100%-os vagyok. Miután hosszú ideig éltem félelemben, úgy döntöttem segítséget kérek.  Rögvest kaptam segítséget, azonban a tény, hogy minden csupán másodpercek kérdése lehetett, és hogy nem lehettem volna itt, az megrémisztett. Azt mondtam, hogy egyedül nem fog menni. Beszéltem hát egy idős argentin baráttal, aki amolyan mentor. Számos üzletember is segített nekem, nem úgy mint egy terápián, hanem mentorként. Sok mindenről beszélgettünk. Megsiratott. És elérte, hogy megutáljam (nevet). Sok mindenen átsegített, mert ő tényleg belém látott.” – nyilatkozza.

„Sokszor beszélgettünk, ami nagyon jól esett. Megértette velem, hogy változásokra van szükség az életemben. Amikor belevágtam a változtatásokba, sokkal jobban éreztem magam. Most már sztressz mentes vagyok.” – vallja.

tarja-metal-paradise.jpg

via Blabbermouth

Dark Chest Magazine – Online rockzenei magazin. Hírek, lemezkritikák, egyedi cikksorozatok

Cikkek, érdekességek, lemezkritikák, feltörekvő előadók kutatása/bemutatása

Friss topikok

süti beállítások módosítása