Marco Hietala elárulta, mely lemez számít igazán úttörőnek a Nightwish karrierjében

tumblr_m9d8rrjyoh1qjps29o1_1280.jpg

2002-ben jelent meg a Nightwish negyedik nagylemeze, amely a Century Child elnevezést kapta. A formáció óriási sikereket ért el a kiadvánnyal, amely az első közös alkotás volt Marco Hietala basszeros-énekessel a fedélzeten. A korong különlegességét leginkább az ikonikus duettek teszik ki, gondoljunk csak a Dead To The World, az Ever Dream vagy mondjuk a The Phantom Of The Opera című szerzeményekre.

A zenekar ezen aranykorszak voltaképp egyfajta mérföldkő volt a banda a történelmében, amelyet végül a 2004-es Once überelt. A (z) Once ugyancsak ikonikus dalok helyt adója, ilyen többek között a Planet Hell, a Nemo, a Wish I Had An Angel, vagy a mára igencsak hitelét vesztett Ghost Love Score. A banda persze az évtizedek alatt rengeteget változott, mind tagságban, mind a zenei vonalat illetően. A legjelentősebb változások közé tartozik a zenekart sikerre vitt alapító-énekesnő, Tarja Turunen 2005-ös váratlan távozása, illetve Marco Hietala 2021-es kilépése, akik időközben újra egyesültek, ugyanis közös turnéval járják a világot.

Marcót most Gustavo Maiato kapta mikrofonvégre, a beszélgetés során pedig a zenész elmesélte, hogy szerinte mely lemez emelte a fellegekbe a Nightwish népszerűségét, egyúttal arról is mesélt, hogy a zenekar tagjai nem fogták fel eléggé, hogy mennyire komoly egészségügyi gondokkal küszködött Hietala, amely végül a Nightwish-ből való távozását eredményezte.

„Azt hiszem, hogy a Century Child című lemez volt a Nightwish igazi felemelkedése, különösen az Ever Dream című kislemez, amely a Wishmaster után elég pozitív visszhangot váltott ki. Felfelé íveltünk, de persze a Nemo és a Once más dalai is hatalmasat dobtak a zenekar népszerűségén.” – fogalmaz.

„Most már én is egyet értek azzal, hogy a zenekarban szükség van egy egyfajta demokráciára, tudni kell tisztelni a másikat, figyelembe kell venni a kívánságait, de nem kényszeríthetsz embereket olyasmire, amiket nem szeretnének, mert akkor nem éred el a kívánt eredményt. Tehát létfontosságú az egyensúly a személyes kémia, a barátság és a szakmai dolgok fenntartásában, különösen ha sok a konok művész egy zenekarban. Szerencsére manapság már jobb a helyzet.” – tért ki a zenekarban uralkodó helyzetre.

collage54524.jpg

A zenész arról is mesélt, hogy bár láthatóan voltak jelei annak, hogy valami nincs rendben, a Nightwish tagságát ez valahogy mégsem érdekelte túlzottan, mígnem Hietalánál betelt a pohár, és 2021-ben nemcsak a Nightwish-t tette lapátra, de egy jó időre a külvilágot is, amely végül pozitívan hatott rá.

„Hiszem, hogy bár próbáltam őszinte lenni a bennem uralkodó sötétséggel kapcsolatban, abban viszont már nem vagyok biztos, hogy ők meg is értették, hogy ez egy mennyire mélyre ható, mindannapos dolog volt, amely minden egyes szabad percben gátolt. Amikor egyedül vagy a gondolataiddal, azok hirtelen elsötétülnek, és csak a kudarcok emlékei maradnak meg benned, és elborít a szomorúság – azt hiszem, hogy a srácok nem igazán értették meg, hogy milyen rossz is ez. Feltételezem, azt gondolták, hogy majd egyszer elmúlik, és hát sajnálom, hogy a helyzet végül idáig fajult, de nem volt más választásom.” – vallotta.

Dark Chest Magazine – Online rockzenei magazin. Hírek, lemezkritikák, egyedi cikksorozatok

Cikkek, érdekességek, lemezkritikák, feltörekvő előadók kutatása/bemutatása

Friss topikok

süti beállítások módosítása