Anette Olzon: „Szeretek nővér lenni, mert az a munka nem rólam szól”

collage_2.jpg

Május 10-én vadonatúj szólólemezzel lepi meg a rajongókat Anette Olzon, mely kiadvány sokkal sötétebb vonalon mozog, mint a Strong (2021), és a Shine (2014). A korongot három kislemezes nóta vezette fel, melyek rendre elnyerték a fanok tetszését, különösen úgy, hogy többeket igencsak meglepett az énekeső újdonsült irányzata.

Nettie most a finn Chaoszine-nak mesélt többek között az új lemezről, amely saját belátása szerint is sokkal sötétebb, mint az elődjei, de mint kiderült, az énekesnő talán még ennél is magasabb fokozatra kapcsol a negyedik albumon.

 „Igen, egyre sötétebb és sötétebb leszek. Egyébként nem, viszont tény, hogy a három lemeznek van egyfajta szomorkás víziója, a Rapture azonban zenei részt egy sokkal bölcsebb és kiforrottabb lemez. Sokkal több a szimfonikus elem, a kórusok is sokkal bombasztikusabbak, ezeket mind kipróbáltam a Strongon, viszont most sokkal nagyobb mértékben vannak jelen; mellesleg, ha egyszer kipróbálsz valamint, azt másodszor sokkal jobban meg tudod csinálni, mint az első alkalommal.” – fogalmaz, a folytatásban pedig voltaképp párhuzamot vont a Shine és a Rapture hangulata között.  

„A hangulatát tekintve, a Rapture valóban egy sokkal sötétebb lemez lett, mivel napjainkban a világ is egyre sötétebbé válik. 2009-ben, amikor a Shine-t csináltam extra vidám hangulatban voltam. Persze, sokat beszéltem a gyermekkoromról, de alapvetően nagyon vidám voltam.” – meséli Nettie, aki egy ponton azt is elmesélte, hogy gyermekkorában a szülei elváltak, és édesanyja egyedül nevelte őket testvéreivel.

Noha az énekesnő nem feltétlenül tekint a világra  úgy, mintha az apokalipszis színpadára, viszont tény, hogy a világban zajló események a dalokban is visszaköszönnek.

collage5.jpg

„Nem volt mindig ennyire komor a világ, viszont a Strong pont a Covid alatt készült, be voltunk zárva, meg minden, és talán ennek hatására lett egy kicsit sötétebb. A világ azonban most több szempontból is sötétebb és stresszesebb; háborúk dúlnak, aminek nap mint nap szemtanúi vagyunk, az újságok pedig tele vannak unalmas, szörnyű dolgokkal. Szóval igen, minden egyre sötétebbé válik, nem is tudom, talán a negyedik lemezem borítója, majd teljesen fekete lesz, vagy valami hasonló, még én sem tudom, de szerintem érthető, amire célozni próbálok.” – boncolgatja a témát.

Mint ismeretes, az énekesnő civilben nővérként dolgozik, mely képzést azt követően végezte el, miután 2012-ben kitették őt a Nightwish-ből. Nettie most elmesélte, hogy valójában gyermekkori álma vált valóra azzal, hogy a nővéri hivatást választotta.

„Mindig is egy nagyon empatikus ember voltam, akár egy zenekar tagja voltam, akár civil ember. A bandában mindig én voltam az a személy aki megkérdezte, hogy »minden rendben?«, »hozhatok egy kis kávét?«. Olyan voltam akár egy anyuka. Kávéval és zsemlével kínáltam az embereket, amit egyébként a mai napig szívesen megteszek, mivel nagyon gondoskodó típus vagyok. Miután kitettek a Nightwish-ből alaposan át kellett gondolnom, hogy mit kezdjek az életemmel. Már a Nightwish előtt is rengeteget tanultam, életvezetési tanácsadó szerettem volna lenni, vagy valami hasonló. Olyasmit akartam csinálni, amivel segíthetek az embereken, végül úgy döntöttem, hogy ápolónő leszek, mert ez olyasmi, amire mindig szükség van.” – bontja ki gondolatmenetét.

anette-olzon1.jpg

„Amikor gyerekként kórházba kerültem, folyton azt mondogattam, hogy »ó, egyszer én is szívesen dolgoznék itt«. Viselni akartam azokat a ruhákat, és nővér akartam lenni. Segíteni szeretnék az embereken, mert a zenészvilágban, különösen énekesként ez egy nagyon felületes dolog, mivel itt leginkább a külsőről van szó, és egy kicsit nárcisztikus is az egész, mivel folyamatosan önmagadról kell beszélned, és arról, hogy mi mindent tettél le az asztalra. Nővérként viszont semmi sem rólam szól, nem kell különlegesen kinéznem, ugyanolyan ruhám van, mint mindenki másnak, és ez megnyugtató, de ha más szóval kellene jellemeznem, akkor úgy fogalmaznék, hogy számomra ez olyan, mint a szabadság. Nagyon szeretek nővérként dolgozni, mert az végre nem rólam szól, hanem másokról, ellentétben a művészettel, ami csakis rám összpontosít.” – tette hozzá.

Anette igencsak aktív résztvevője a közösségi oldalaknak, napi szinten oszt meg különböző történeteket, melyeknek kiemelkedő darabjai a Nightwish-ben töltött évei. Nettie nemrégiben már nyilatkozott arról, hogy félre tette a zenekarral kapcsolatos sérelmeit, éppen ezért ma már egy reunionra sem mondana nemet, amennyiben felkérik. Most kiderült, hogy az énekesnő nem csak a lelkes fanok által megosztott vizualizált anyagokat osztja meg, merthogy bizony a közel 60 ezres követőtáborának üzeneteit is rendre eltárolja, és ha kiadja az ideje, akkor mindegyikre választ is ad.

imaginaerum-promo-7_1.jpg

„Már egyáltalán nem számít a történelem, és hogy mi minden történt közöttünk. Rengeteg negatív dolgot kaptam, de legalább ugyanennyi szeretetben van részem, nap mint nap. Ha megnézed az Instagramomat, akkor láthatod, hogy napi szinten vannak insta-sztorik, olyan dalokkal, amelyek a Dark Passion Play-en szerepelnek. Rengeteg üzentet kapok. Olyanokat például, hogy »sokat bántottak az iskolában, ami miatt nagyon rosszul éreztem magam, a dalod viszont sokat segített«. Én is voltam hasonló helyzetben, ezért maximálisan megértem ezeket az üzeneteket." – fogalmaz, hozzátéve, hogy:

„Nekem is voltak bálványaim fiatalkoromban, tehát átérzem mennyire fontos üzeneteket közvetítenek. Én, mint a közösségi média szereplője, akinek van Facebookja és Instagramja is, igyekszem mindenkinek válaszolni. Olykor nem jut időm hosszabb válaszra, de mindig dobok egy szivet, hogy az emberek tudják, minden egyes kommentet elolvasok. Mert így van, minden kommentet elolvasok.” – biztosítja a fanokat arról, hogy egyetlen komment sem marad viszonzatlan.

„Közel 60 ezer követőm van, ami nem olyan sok, viszont nem mindig jut időm minden üzenetre hosszabb válaszokat adni, viszont mindig dobhatok egy szivecskét. Ilyenkor folyton különös melegséget érzek a szívemben, mert tudom, hogy ismét olyasmit tettem, amitől valaki sokkal jobban érzi magát – ez egészen hasonlatos ahhoz, mint amikor nővérként dolgozom. Boldog vagyok, hogy a dalaim ilyesfajta érzéseket váltanak ki az emberekből.” – zárta.

Dark Chest Magazine – Online rockzenei magazin. Hírek, lemezkritikák, egyedi cikksorozatok

Cikkek, érdekességek, lemezkritikák, feltörekvő előadók kutatása/bemutatása

Friss topikok

süti beállítások módosítása