Tarja: „Az életben néha ki kell próbálnod olyasmiket, amiknek korábban nem adtál teret”

fohqcjmxmaalsth0.jpg

Megállás nélkül pörög az élet Tarja háza táján, ugyanis szokás szerint az énekesnő tele van munkával. Nemrégiben tudtuk meg, hogy az év végén újdonság kerül boltokba bőséges tárházából, ám ezt megelőzően kiadásra kerül az Outlanders nevezetű projektjének első lemeze!

A vokalista a közelmúltban adott egy terjedelmes interjút, melyben nemcsak legutóbbi korongjáról (In The Raw) és az Outlanders-t körbefont eseményekről volt szó, hanem visszakanyarodott a téma az ex-Nightwish-énekesnő tavaly debütál önéletrajzi kötetére, a Singing In My Bloodra is.

Az énekesnőt első sorban arról kérdezték, hogy a pandémia okozta kényszerszünetnek voltak-e pozitív hatásai ránézve?

„Be kell vallanom, hogy igen. 17 éve dolgozom szólóelőadóként, ezt megelőzően hosszú évekig egy zenekarban voltam. Sosem hagytam abba a munkát. Folyamatosan utaztam vagy új projekten dolgoztam. A szervezetem ezért nem is igazán értette, hogy mi történik velem, hogy miért nem stresszelek. A covid alatt azonban el kezdtek gyötörni a fájdalmak, és gyulladásom is lett, hiszen eddig sosem hagytam abba a pörgést.” – mondja őszintén.

„Éreztem, hogy fizikálisan sokkal jobban oda kell figyelnem magamra, amit korábban is megtettem, de ezúttal kezelésekre szorultam, ezért nagyon oda kellett figyelnem az egészségemre. Meg kellett értenem, hogy már nem vagyok annyira fiatal, és ezért a jövőben jobban kell vigyáznom magamra.” – tette hozzá.

299663434_6044805025535396_2033609304604432878_n.jpg

„Jó érzés volt a családommal, a lányommal lenni, aki egyébként idén nyáron lett tízéves. Lehetőségem nyílt új zenéket szerezni, teljesen új dolgokra koncentrálni, befejeztem az Outlanders nevezetű elektronikus projektemet, továbbá könyvet írtam a karrieremről.” – mondja befejezésül a téma kapcsán.

Mint ismert, az énekesnő ebben az időszakban alkotta meg Singing In My Blood című kötetét is, ami részletes beszámolót tart a gyermekkoráról majd egészen napjainkig elmerülhetünk az énekesnő életútjában. Na de kellet-e a pandémia ahhoz, hogy a könyv megvalósuljon?

„Határozottan. Máskülönben esélyem se lett volna egy ekkora projektet kivitelezni. Angliából kerestek meg kiadók és szerkesztők, akik nem sokat tudtak a könyvemről. Az eredeti terv az volt, hogy egy történet nélküli képeskönyvet adunk ki. Mondtam nekik, hogy inkább írok valamit, ezzel is többet adva magamból. Nem sokkal később elindítottuk a folyamatot, a könyv elkészülésével kapcsolatban.” – meséli.

noname38686.jpg

„Az életben néha ki kell próbálnod olyasmiket, amiknek korábban nem adtál teret. A legutóbbi lemezemen (In The Raw) sokat írtam a személyes gondjaimról, ez amolyan személyes megtisztulás volt, jobban is érztem magam tőle.” – folytatja.

„A könyv írásakor is jól éreztem magam, a hangos változatán pedig az otthoni stúdiómban dolgoztam. Egészen furcsa a volt a saját szövegemet olvasni. Úgyis fogalmazhatnék, hogy a könyv hangfelvételeinek a rögzítése sokkal nagyobb kihívás volt, mint a dalaim rögzítése, mivel ez sokkal bensőségesebb.” – vallja.

Hangoskönyv formájában egyébként finnül és angolul érhető el a Singing In My Blood.

„Mivel nagyon erős hangom van, általában hagyom, hogy az érzelmekkel összhangban alalkuljon ki, ezúttal viszont a beszédemre kellett koncentrálni, ami teljesen más.” – osztja meg gondolatát.

8eba71f2-1eb5-42f6-a3a8-b6cb6cc0d2f1.jpg

Dark Chest Magazine – Online rockzenei magazin. Hírek, lemezkritikák, egyedi cikksorozatok

Cikkek, érdekességek, lemezkritikák, feltörekvő előadók kutatása/bemutatása

Friss topikok

süti beállítások módosítása