Tarja: „Nem álltam rá készen, hogy dalt írjak a Nightwish-nek”

5910452298_4634708c0c_h.jpg

December második napján küldte boltokba első válogatáslemezét a Nightwish alapító-énekesnője, Tarja, aki saját belátása szerint is komoly fejtörés elé állította saját magát, amikor ki kellett válogatni a 15 éves munkásságát felölelő szerzeményeket. Az énekesnő emellett egy különleges meglepetésben is részesült, ugyanis a Nightwish stábja által összetákolt Crewish felkérte az anyacsapat exénekesnőjét egy korszakalkotó kollaborációra, ami felér egy amolyan hazatéréssel.

A Dark Chest Of Wonders című szerzemény minden kétséget kizáróan a 2004-es Once egyik húzótétele, ma is rendre helyet kap a Nightwish dallistáján a fellépéseken, az, hogy Tarja most újfent rögzítette a szerzeményt, az méltán mutatja, hogy a felek között immár valóban gyógyulóban vannak a 17 éve okoztt sebek.

Tarja most egy videóchatben mesélt a Nightwish-sel kapcsolatos tapasztalatairól, melyek valóban izgalmas kitérők önálló munkássága mellet, ugyanis az őt kérdező fanatikus amellett, hogy tapintatosan boncolgatta a Nightwish témát, igyekezett olyan kérdésekkel előrukkolni, amit még egy profi újságíró sem tett volna fel a művésznőnek.

Első sorban arról faggatták Tarját, hogy próbálkozott-e valaha dalszerzéssel Tuomas Holopainen és Emppu Vuorinen mellett, illetvem hogy a srácok adtak-e esélyt arra, hogy az éneklés mellett esetleg szövegileg is kibontakozzon?

„Én mindig csak az énekes voltam. Én a Nightwish énekesnője voltam, de nem mertem beleszólni a dalszerzésbe. Igazából most azokra a srácokra gondolok, akik ezt csinálták, Tuomas volt a felelős a dalokért, de akkoriban Emppu is írt dalokat. Nem mertem a lábuk nyomába eredni, de mondjuk azt, hogy inkább nem álltam rá készen.” – fogalmas visszaemlékezve a kezdetek kezdetére.

nightwish_end1.jpg

„Viszont, miután véget ért a karrierem a Nightwish-sel, megakartam tudni, hogy képes vagyok-e arra, hogy saját dalokat írjak. Nyilván régebben én is írtam saját dalokat, amikor gyerek voltam, de ezek nem voltak valami profi dalok.” – tette hozzá.

A beszélgetés végül egy érdekes fonalat vett, ugyanis az énekesnőtől ezúttal azt kérdezték, felmerült-e benne valaha is, hogy feldolgozza az általa is alapított csapat nótáit?

„Sosem gondolkodtam azon, hogy feldolgozzam a Nightwish dalait, amiket már korábban is rögzítettem, viszont volt rá lehetőségem. A stáb, aki a Nightwish-sel dolgozik a turnékon, felkért, hogy énekeljek a lemezükön. Biztos voltam benne, hogy elfogadom, néhány srác korábban velem is együtt dolgozott a bandában, szóval nagyon érdekes volt.” – mondja.

„Bementem a stúdiómba rögzíteni a dalt, ami egy igen furcsa szituáció volt, mivel egyedült voltam és végig buliztam; első sorban azért, mert a hangszerelés totálisan más mint az eredeti, de sok mást is el tudok még mondani róla; a hangom például fényévekkel jobb mint amikor a Nightwish-sel rögzítettem ugyanezt a dalt. És az a legjobb az egészben, hogy közben felerősítette az érzelmeimet.” – folytatja.

„Visszatérve, sosem gondolkodtam azon, hogy újra felvegyem a Nightwish dalait, a fellépéseimre azonban rendre beiktatom őket. Eléneklek egy dalt a Nightwish-től, vagy egy feldolgozást, amit még a Nightwish-sel csináltunk, de tudod, az emberek manapság azért járnak a fellépéseimre, mert látni akarnak, és hallani a dalaimat. Látni akarom, hogy élvezik a show-t, de kétségtelen, hogy a legszórakoztatóbb része a show-nak az, amikor Nightwish-dalokat énekelek, ez olyan mintha hálát adnék a közös emlékekért, a csodás időszakért, mivel ez része az életemnek, és mindig is fontos része lesz az életemnek.” – fejezte gondolatmenetét.

Dark Chest Magazine – Online rockzenei magazin. Hírek, lemezkritikák, egyedi cikksorozatok

Cikkek, érdekességek, lemezkritikák, feltörekvő előadók kutatása/bemutatása

Friss topikok

süti beállítások módosítása