Mägo de Oz: 200 millió felett a Fiesta Pagana kisfilmje!

grabacion-pko-03.jpg

A Fiesta Pagana című dal a 2000-es megjelenésű Finisterra lemez tételeként vált népszerűvé, sikere pedig olyannyira megalapozott lett, hogy szinte azonnal egybeforrt a Mägo de Oz nevével. A koncerteken alaptételként szolgált, a formáció az egész világot bejárta már karrierje során, a rajongók pedig rendre követelték is dalt, természetesen spanyolul.

Napjainkban szinte már elképzelhetetlen lenne a Mägo de Oz a Fiesta Pagana nélkül, azonban Txus di Fellatio elárulta, hogy nem mindig volt biztos abban, hogy fel kell pakolni a lemezre.

„Ez egy olyan dal, amelyért örökké hálás leszek. Lelkileg, ugyanis sokat adott nekünk ez a dal. Huszon pár évvel ezelőtt állítottam össze, és azt a határt súrolta, hogy majdnem nem került fel az albumra. Sokszor elmondtam már, hogy Gran Vía-ban, egy lemezboltból távoztam, és hát akkoriban még nem voltak mobilok, viszont nem vittem magammal magnót. Akkor találtam ki a Fiesta Pagana dallamát, amit végül anyám üzenetrögzítőjére vettem fel.”mesélte.

„A Fiesta Pagana a Finisterra albumunkra készült. Lemezvásárlásra tartottam, és akkor jutott eszembe a dallam. Akkoriban mindenhová magnót vittem magammal, aznap viszont elfelejtettem. Hazatelefonáltam és mivel tudtam, hogy anyám dolgozik, a dallamot az üzenetrögzítőn hagytam; egy héttel később pedig már nem is emlékeztem rá, mire anyám azt mondta, hogy van egy dallam az üzenetrögzítőn, amit biztosan az egyik haverom hagyott részegen. Megtetszett, majd magnóra vettem. Egy héttel később már biztosra tudtam, hogy fel kell pakolnunk a lemezre. A többiek elsőre nemet mondtak rá, mert már emígyis nagyon hosszú lett a lemez, viszont imádták, és végül belementek. Ez is azt bizonyítja, hogy a sikereket (dal formájában) néha nem keresik, hanem megtalálják.” fogalmazott.

mago_de_oz.png

Nem is olyan véletlen tehát, hogy a dalnak végül több változata is született. Első körben – több dalukkal egyetemben – Pagan Party címmel, 2013-ban angol nyelven jelent meg, ám ezt megelőzően Fiesta Pagana 2.0 cím alatt újra rögzítették és egy vendégsereget is invitáltak a végeredményhez. A dalban olyan énekesek működnek közre mint Leo Jiménez, Tete Novoa és Víctor García – többek között –, emellett egy teljesen új gitárszólóval is kiegészítésre került a dal, amolyan pluszként.

Ehhez a változathoz (is) forgattak egy mókás kisfilmet, ami immár a legnézettebb Mägo de Oz-alkotás lett, ugyanis átlépte a 200 milliós megtekintést! Tekintve, hogy vendégekkel vették fel, adta magát az ötlet, hogy mégis mi legyen a kisfilm alaptörténete. A történet szerint harc folyik a Mägo énekesi posztjáért, miután az énekesük, Zeta (Javier Domínguez) „váratlanul” eltűnik... Nos, mint kiderült az énekest egy átmulatott éjszaka után elkábítják, megbilincselik, majd jól kirakják a semmi közepén. Zeta miután magához tér, fogalma sincs merre induljon, majd hamar futásnak ered, hiszen veszélyben a pozíciója, a meghallgatás pedig javában zajlik...

Dark Chest Magazine – Online rockzenei magazin. Hírek, lemezkritikák, egyedi cikksorozatok

Cikkek, érdekességek, lemezkritikák, feltörekvő előadók kutatása/bemutatása

Friss topikok

süti beállítások módosítása