Floor Jansen: „A legtöbb energiát abból merítem, hogy újra egészséges vagyok”

54d80652-ce2b-11ed-a6c1-02c309bc01c10.jpg

Floor Jansen élete felér egy hullámvasúttal az elmúlt hónapokat tekintve, az énekesnő ugyanis októberben hozta nyilvánosságra, miszerint mellrákkal kezelik, a gyógyulás érdekében pedig operációra van szüksége. Floort napokon belül meg is műtötték, mindössze három hónap múlva pedig már ismét a színpadon tombolt a Nightwish aktuális turnéján. A komor időszakot azonban hamar felváltották a szép a pillanatok, ugyanis márciusban, néhány nappal Freja lánya 6. születésnapja után jelentették be férjével, a Sabaton-dobos Hannes van Dahllal, miszerint kislányuk nagytesó lesz, hiszen érkezik a második baba a családba!

Floor azóta letudta a Nightwish elhalasztott koncertjeit, jelen pillanatban pedig a március 24-én megjelent Paragon című szólólemezével járja a hollandiai klubokat, rövidesen pedig példaképével, Anneke van Giersbergennel indul közös turnéra. Ennek egyik apropójaként kapta őt most mikrofon végre egy holland magazin, melynek készségesen elmesélte, miként hatott rá annak idején Anneke van Giersbergen – aki akkoriban a The Gathering énekesnője volt – illetve, hogy Anneke volt-e számára az abszolút példakép?

„Ó, igen. Akkoriban kezdtem megkedvelni a metalt, olyan bandákat hallgattam mint a Pantera és a Machine Head, de mindegyiknek férfi énekese van, szóval sosem gondoltam volna, hogy belőlem is metalénekes válhat, egészen addig, amíg meg nem hallottam Anneket. Csodás hangja van és a kisugárzása is remek, szóval attól a perctől fogva döntöttem úgy, hogy én is ezt akarom. Elkezdtem mondogatni a barátaimnak, hogy nagyon szeretnék énekes lenni egy metalbandában, aztán egy barátomon keresztül eljutottam az After Forever-höz, ami akkoriban még nem volt befutott banda, mindössze néhány srác egy próbateremben – ez még a Facebook és az okostelefonok előtti időszakban történt. Szóval, igen, Anneke abszolút nagy hatást gyakorolt rám.” – idézi fel emlékeiben a pillanatot, amikor eldöntötte, hogy metalénekesnő lesz.

noname86865878585.jpg

Floornak persze amióta világ a világ akad egy mumusa, méghozzá a magassága, mellyel kapcsolatban rengetek atrocitás érte gyermekkorában, de felnőttként sincs kibékülve azzal, hogy az emberek rendre azzal foglalkoznak, hogy mégis hány centi magas is valójában...

„Számtalan megjegyzést kapok a magasságommal kapcsolatban. Valaki egyszer azt mondta, írjam be a nevemet a Google-ba, és majd meglátom mi a leggyakrabban használt keresőkifejezés velem kapcsolatban. Nos, megtörtént, és valóban a magasságom az.” – kommentálja.

Volt idő, amikor nem a rák volt az énekesnő egyetlen egészségügyi komplikációja, ugyanis karrierje során két alkalommal is kiégéstől szenvedett; első ízben az After Forever feloszlása után, amikor épp ReVamp nevezetű zenekarával dolgozott az első nagylemezen; majd második alkalommal már a Nightwish énekesnőjeként érte utól a végzet, ugyanakkor bevallotta, közel állt egy harmadik kiégéshez is, ennek ellenére sosem szándékozott lassítani.

„A dél-amerikai-show tényleg nagyon korán jött, hiszen még nem épültem fel teljesen. Mint kiderült, a fellépés iránti kedven sokkal nagyobb volt, mint amilyennek elsőre tűnt. Nem figyeltem kellően a testemre, így most ezen próbálok javítani. A mostani gond a járvány, ami meglehet, hogy elmúlt, viszont teljesen összezavarta a világkörüli turnénkat, a következmények pedig igen súlyosak voltak. Mindeközben szólókarrierbe kezdtem, ami hirtelen egybeesett a Nightwish dolgaival, majd Németországban felkínáltak egy megalehetőséget a Sing Meinen Song-ban, ami a Beste Zangers német megfelelője. Ez is egy szoros ütemtervet idézett elő, de szándékosan döntöttem úgy, hogy megcsinálom.”

maxresdefault_18.jpg

Az énekesnő szót ejtett többek között terhességéről is, ami elmondása szerint tervezett volt, azonban nem számítottak rá, hogy már ilyen hamar kopogtat a gólya.

„A terhességem tervben volt, viszont nem ilyen hamar. A rák és a sok stressz után egyáltalán nem számítottam arra, hogy már most, 42 éves teherbe eshetek. Aztán már meg is kaptam a luxusproblémát: nagy hassal indultam turnéra, de sebaj legyen így. A legtöbb energiát abból merítem, hogy újra egészséges vagyok.” – vallotta.

Fotók: ©Laura Zalenga

Dark Chest Magazine – Online rockzenei magazin. Hírek, lemezkritikák, egyedi cikksorozatok

Cikkek, érdekességek, lemezkritikák, feltörekvő előadók kutatása/bemutatása

Friss topikok

süti beállítások módosítása