Mägo de Oz: Őszintén beszélt Zeta és Patricia Tapia távozásáról Txus di Fellatio

51729921104_14204511b5_c.jpg

Hamarosan boltokba kerül a Mägo de Oz vadonatúj nagylemeze, ami az Alicia En El Metalverso címet kapta. Ez lesz a zenekar első olyan lemeze, amelyen már Rafa Blas, a zenekar új énekese fog szerepelni, azok után, hogy márciusban hivatalosan búcsút intett a csapatnak Zeta és Patricia Tapia.

A két énekes távozása egyfajta sokként érte a fanokat, noha méltán lehetett számítani rá, miután egészségügyi gondjaik végett mind két énekest hosszú ideig helyettesíteni kellett. Txus most először nyilatkozott az énekesek távozásáról, s nem titkolja, hogy Zeta kilépésében nagy szerepet játszott, emiatt pedig szüntelenül rosszul érzi magát.

„Nos, először is szeretnék néhány dolgot letisztázni. Nekem nincsenek közösségi oldalaim, soha nem is lesznek, mivel ezek a dolgok engem nem érdekelnek, minden információt a családomtól és a barátaimtól tudok meg, szóval fogalmam sincs arról, hogy miket mondanak rólam, és miket nem. Szeretném letisztázni, hogy én nem vagyok politikus, akinek nyilvánosan kellene megmagyaráznia, hogy miért történt változás az általam vezetett pártban, hogy miért nem adtunk ki hivatalos nyilatkozatot. Nem vagyok köteles magyarázkodni. Én úgy döntöttem, hogy csendben maradok, majd mások elmondják a magukét, úgyis összehordanak mindenfélét, én azonban nem szerettem volna belemenni a mocskos sárdobálásba, hogy aztán elvesszen a hitelességem. Úgy döntöttem, hogy a lehető legokosabb módon vágok vissza, mégpedig úgy, hogy leülök, komponálok, és majd egy lemezzel választ adok mindenre.” – fogalmaz.

A zenész igen frappáns hasonlatokkal firtatta azt is, hogy miért került sor az énekescserére, illetve, hogy miért kellett volna másként kezelni a helyzetet, mint ahogyan azzal a rajongók tavasszal szembesülni kényszerültek.

„Találkoztunk, elkezdtünk turnézni, és néha megesik, hogy szerelembe esel, miközben kapcsolatban vagy egy másik emberrel. Találkozol valaki mással, és azt mondod, hogy »á, most olyasmit érzek, amit a másik személy iránt nem«, és akkor kezdtem elhinni, hogy ez egy olyan lépés, amit Istennek meg kellett lépnie.” – meséli Rafa Blas kapcsán, majd kitért a Zetát érintő kérdésekre is.

collagerbzjd.jpg

„A terv az volt, hogy a teljes turnét, – beleértve a Diabulus In Óperát –, Zetával csináljuk meg, izgatott is volt emiatt, szóval a mi hibánk, hogy már nem tagja a Mägo de Oznak. Zeta egy elképesztő énekes, és egyben egy rendkívüli ember, éppen ezért, sosem fogok rosszat mondani róla. Ez az egész a mi hibánk, mivel nem voltunk vele őszinték, nem mondtuk el neki, hogy azért nem csináljuk meg a turnét, mert már van egy másik énekesünk, akit szeretünk. Nem adtunk neki lehetőséget arra, hogy elbúcsúzhasson a rajongóktól, és mivel megtudta, hogy másik énekesünk van, nyilvánvalóan nem tetszett neki.” – bontakozott ki.

Noha Txus továbbra is úgy gondolja, hogy igazságtalanok voltak Zetával, szentül hiszi, hogy az új lemezt Rafának kellett felénekelni, és ezért nem fog elnézést kérni senkitől.

„Ha énekest akarunk váltani, akkor minden jogunk megvan hozzá, hogy megtegyük, nem kell engedélyt kérnünk a rajongóktól, vagy bárki mástól, de az az igazság, hogy Zetával nagyon csúnyán viselkedtünk, sokkal emberségesebbnek kellett volna lennünk vele, de Moha szentül megvolt róla győződve, hogy új énekesre van szükségünk. Személy szerint, nekem sokáig kétségeim voltak, hiszen imádom Zetát, elképesztő énekes, de az igaz, hogy vele nem tudtuk volna elkészíteni ezt az albumot. Csináltunk volna egy másikat, egészen más dalokkal, én azonban biztos vagyok abban, hogy a Mägónak időnként szüksége van a változásokra, az új zenei aspektusokra, hogy a rajongók aztán azt mondhassák, hogy kinyírom a zenekart. Konkrétan a Finisterra óta gyilkolom a Mägót, és még mindig itt vagyunk. Ahogyan egy korábbi interjúban is fogalmaztam, sokan el akarnak ásni bennünket, mi azonban olyanok vagyunk, mint a magok, és a magok mindig kihajtanak.” – ecseteli az eseményeket, kiemelve, hogy a folyamatos negatív kritika-áradat mindig új erővel ruházza fel őt és a csapatot is egyaránt.

Na de mi a helyzet a spanyolok kedvenc metálénekesnőjével, Patricia Tapiával?

„Nagyon jó, hogy Patricia ilyen sokáig volt a Mägo vokalistája, apránként nagyobb hangsúlyt fektettünk rá, hogy az egyes rajongói véleményeknek ellentmondva biztosítsuk, hogy fontos szerepe van a zenekarban. Nagyon szeretem őt és nagyra becsülöm. Patricia nagyon fontos munkát végzett a  Mägo de Oz-ban, de hát úgy fest, hogy már nem tetszett neki a zenekar új fejezete, és ezért úgy döntött, hogy ő sem folytatja velünk. Most megmutathat magából mindent, hiszen egy nagyszerű énekesnő.” – nyilatkozza Patricia kapcsán, aki viszonylag meghúzta a váratlant azzal, hogy dobbantott a bandából.

noname252868.jpg

Txus azt sem volt rest elárulni, hogy bár a teljes igazságot csakis Patricia tudhatja, ő mégis megmeri kockáztatni, hogy Zeta kilépése volt a mérvadó az énekesnő döntését illetően.

„Szerintem az volt a baja, hogy Zetát lecsréltük Rafa Blasra, szerintem ez volt az egyetlen problémája, ami őszintnén szólva azért nem egy traumatikus változás számunkra, annak ellenére sem, hogy kezelhettük volna jobban is. Félreértés ne essék, nem arról van szó, hogy nem hiányzik Zeta vagy Patricia, hiszen Patriciának pontosan azért adtam több dalt, hogy megmutathassam mennyire jó énekesnő. (...) Idővel minden rendbe jön, de ismétlem, semmi kedvem magyarázkodni. Összességében azt gondolom, hogy már nem tetszett neki az irány, ahová a Mägo sodródni kezdett, és ezért úgy döntött, hogy elhagyja a fedélzetet.” – mondta.

via Rafa Basa

Dark Chest Magazine – Online rockzenei magazin. Hírek, lemezkritikák, egyedi cikksorozatok

Cikkek, érdekességek, lemezkritikák, feltörekvő előadók kutatása/bemutatása

Friss topikok

süti beállítások módosítása