Patricia Tapia: „Nem az a célunk, hogy újabb Mägo de Oz-t játszó banda legyünk ”

m_go-de-oz-6.jpg

Tavaly márciusban jelentős változások álltak be a Mägo de Oz soraiban, a sok jövés-menés után ugyanis kiderült, hogy a zenekar mindkét énekese elhagyta a zenekart. Javier Domínguez (Zeta) tizenegy, míg Patricia Tapia közel húsz év után intett búcsút Txus di Fellatioéknak. Az énekesnő nemrégiben ki is tálalt arról, hogy mi volt a fő oka annak, hogy dobbantott a bandából, noha Zeta távozását illetően továbbra is homályosak a körülmények.

Zeta és Patri egyébként jelenleg a reunionok világát éli, a két énekes ugyanis közös turnéra indult, amelynek során nemcsak a spanyol énekes új projektjét, a Z Legacyt népszerűsítik, de elmondásuk szerint ez egyfajta búcsúturné is a fanoknak, akiktől nem tudtak méltó búcsút venni a Mägo de Oz kötelékében.

„A turné, amit most csinálunk Zeta új projektjének a bemutatkozása, egyúttal egy búcsúturné is azok számára, akik oly sok éve követnek minket a Mägo jóvoltából. Ezzel a turnéval szeretnénk meghálálni a sok éves támogatást, és a felénk áradó szeretetet. Mindazonáltal, ez lesz utolsó alkalom, amikor Zeta és én közösen éneklünk Mägo-dalokat, mindezt csupán azért, hogy méltóképpen elbúcsúzhassunk a közönségtől, és hogy egy parányit visszaadjunk nekik abból a töretlen szeretetből, amit ők adtak nekünk.” – fogalmaz az énekesnő, aki a folytatásban arra is kitért, hogy bár előadnak néhány dalt a Mägo-korszakból, eszük ágában sincs beállni azon csapatok soraiba, amelyeket a Mägo de Oz egykori tagjai alkotnak.

„Nem az a célunk, hogy újabb bandát alapítsunk, amely Mägo-feldolgozásokat, vagy Mägo-dalokat játszik, hanem az, hogy méltó módon elbúcsúzhassunk a rajongóktól. Nagyon élvezzük a show-kat, imádjuk azt a fajta ovációt, amit a fellépéseken kapunk, éppen ezért szeretnénk méltó búcsút venni a fanoktól, kiélvezzük a közös turné pillanatait, de ez lesz az utolsó alkalom, amikor együtt énekeljük a Mägo-dalokat.” – tette hozzá.

Noha az énekesnő mindössze egyetlen éve hagyta el a Mägo de Oz fedélzetét, máris feltették neki a kérdést, hogy vállalna-e egy reuniont a zenekarral, vagy bármi más közreműködést, amennyiben felkérik?

„Számomra ez a fejezet már lezárult, és nem hinném, hogy bármilyen formában is történne közöttünk valami, de nyilván nem fogok nemet mondani, ha mégis. Noha igaz, hogy én lezártam ezt a fejezetet, viszont  önmagában ez egy nagyon nehéz döntés volt, sokba került nekem, amikor megléptem, de miután meghoztam a döntésemet rájöttem, hogy ez volt a helyes lépés, ezt kellett tennem.” – vallja.

img_0044_1.jpeg

Az énekesnőnek köztudottan még mindig aktív státuszban van szólóbandája, a KHY, amely bár 2014-ben adott ki utoljára nagylemezt, még koránt sincs kizárva, hogy a jövőben még visszatérhetnek, sőt, Patricia nemrégiben jelentette be, miszerint Principió Y Final címmel egy válogatáslemezt ad ki, a KHY három lemezének legjobb dalaival.

„A KHY-vel mindig is nagyszerű fogadtatásban részesültünk. Még amikor a Mägo de Oz  énekesnője voltam, csináltunk néhány kisebb turnét, többek között Mexikóban is, és nagyon-nagyon élveztük. Nyilván nem sok időm akadt a projektre, mivel a Mägo de Oz énekesnője voltam, amely egy olyan zenekar, amely nemcsak 100, hanem 200 %-ot igényel. Sosem fogom megbánni, hogy belevágtam, habár nem tudtam annyi időt szentelni a bandára, mint amennyit szerettem volna; viszont kétség kívül nagyon jól éreztem magam a csapatban. Kiváló kritikákat kaptunk, a közönség visszajelzései is fantasztikusak voltak, éppen ezért úgy határoztam, hogy kiadok egy válogatásalbumot a három lemezünk legjobb dalaival.” – újságolja Patri, aki mindösszesen 15 nótát pakolt fel a kiadványra.

„Kihasználtam a turné adta lehetőséget arra, hogy Patricia Tapia név alatt kiadhassam a Principio Y Final című válogatáslemezemet, mivel Mexikóban például nem tudtunk mindig megfelelő mennyiségű lemezeket eladni. Sokan mondták, hogy már sehol sem tudják beszerezni az első lemezünket, míg másoknak a maradék kettő hiányzik a gyűjteményükből. Nos, válaszként azt mondtam, hogy »oké, akkor csinálok egy válogatást, amelyre a három lemez legjobb dalait teszem fel«, közben rájöttem, hogy a Zetával való közös turnénkból előnyt kovácsolhatok ahhoz, hogy kiadhassam a lemezt.” – osztja meg.

patricia_tapia_khy61-1024x711_1.jpg

Mint ismeretes, Patri Javi Diezzel fogott bele egy vadonatúj projektbe, amely a tervek szerint idén hódítaná meg a lemezboltok polcait. Mint kiderült, néhány dal már rögzítésre került, néhány újdonságon pedig csupán az utolsó simításokat kell elvégezni. 

„Javi Diezzel belefogtunk egy vadonatúj projektbe, ami bár egészen más lesz, mint az eddigi munkáim, de továbbra is rockzene lesz. Muszáj rockzenét játszanom, mert ha nincs a zenémben gitár, és az nem elég rockos, akkor úgy érzem, hogy valami hiányzik az egészből. Teljes mértékben belemerültem ebbe a projektbe, ami nem azt jelenti, hogy felhagyok a KHY-vel, viszont tény, hogy jelenleg ez az új projekt tölti be az életemet, még most is miközben Zetával épp úton vagyunk.” – meséli Patri, akit a turné során is az új projekt hogyléte foglalkoztat.

„Javival minden erőnkkel az újdonságra fókuszálunk, néhány nótát már felvettünk, majd amikor visszatérünk Spanyolországba, azonnal megyek is a stúdióba, hogy befejezzem a megmaradt a dalaink felvételeit, vagyis ismét elmerülök az új projekt munkálataiba.” – közölte.

Dark Chest Magazine – Online rockzenei magazin. Hírek, lemezkritikák, egyedi cikksorozatok

Cikkek, érdekességek, lemezkritikák, feltörekvő előadók kutatása/bemutatása

Friss topikok

süti beállítások módosítása